The impacts of SBM model on improvement of Israeli education system
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
916 17
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-05 09:01
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.014.54(569.4) (1)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934)
SM ISO690:2012
LEVNAWI, Ayed. The impacts of SBM model on improvement of Israeli education system. In: Administrarea Publică, 2017, nr. 1(93), pp. 126-133. ISSN 1813-8489.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Administrarea Publică
Numărul 1(93) / 2017 / ISSN 1813-8489

The impacts of SBM model on improvement of Israeli education system
CZU: 37.014.54(569.4)

Pag. 126-133

Levnawi Ayed
 
Free International University of Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 17 martie 2017


Rezumat

The present article comes to cover some gaps in the research literature, which focuses on the Arab Minority in Israel, the sector which suffers from discrimination in all aspects of life and hasn’t been researched enough. Due to this fact there is no clear picture about the evaluation of Israeli SBM reforms; because there are conflict findings and mixed results related to the international SBM, while many studies support, other criticize self-management. In addition, the Israeli SBM model, which was introduced just a few years ago in order to improve student achievement, has the largest gaps in student achievement in all the OECD countries. All the above mentioned elements cause more lack of clarity related to the SBM reform and its recent and future role to assess and empower the educational process. For this lack of clarity, this study will explore more facts and more evaluation of the SBM reform.

SBM model, autonomy, decentralization, leadership style. REZUMAT Prezentul articol examinează unele lacune din literatura de specialitate privind problema minorităților arabe din Israel; un sector care suferă din cauza discriminării din toate punctele de vedere și care până în prezent nu a fost suficient cercetat. Din cauza acestui fapt, nu există o imagine clară cu privire la evaluarea reformelor SBM israeliene. Aceasta se explică prin faptul că rezultatele obținute sunt diferite legate de modelul SBM internațional. În plus, modelul SBM israelian care a fost introdus în urmă cu câțiva ani, în scopul de a îmbunătăți rezultatele studenților inregistrează totuşi lacune în performanțele studenților în toate țările OECD. Elementele menționate confirmă lipsa clarității privind reforma SBM și rolul său în evaluarea și perfecționarea procesului de învățământ. Astfel, studiul va explora și analiza detaliat reforma SBM.

Cuvinte-cheie
SBM model,

Autonomy, decentralization, leadership style