Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1223 66 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-26 17:58 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.014.5 (102) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934) |
SM ISO690:2012 POGOLŞA, Lilia. Educaţia de azi – viitorul de mâine. In: Univers Pedagogic, 2016, nr. 3(51), pp. 3-15. ISSN 1811-5470. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Univers Pedagogic | |||||||
Numărul 3(51) / 2016 / ISSN 1811-5470 | |||||||
|
|||||||
CZU: 37.014.5 | |||||||
Pag. 3-15 | |||||||
|
|||||||
Descarcă PDF | |||||||
Rezumat | |||||||
Prin acest dialog educaţiei prezentului i se conferă semnificaţia viitorului. Prezentul este valorificat printr-un şir de realizări de amploare: concepţii, standarde de competenţă, evaluarea curriculumului şcolar, referenţialul de evaluare, standarde de calitate etc. Se descrie necesitatea dezvoltării şi optimizării managementului curriculumului in invăţămantul secundar general, care implică schimbarea de calitate. Activitatea managerială curriculară poate fi proiectată şi realizată cu succes in context evolutiv prin tendinţe renovatoare, principii, metode, instrumente de realizare etc. Curriculumul trebuie să răspundă in mod coerent provocărilor generate de transformările socio-economice şi culturale pe plan naţional şi internaţional. Formarea cadrelor didactice trebuie să reprezinte o strategie esenţială pentru asigurarea adaptării sistemului educaţional la cerinţele societăţii moderne şi, totodată, pentru asigurarea calităţii procesului educaţional. |
|||||||
Cuvinte-cheie la gestion du curriculum, la motivation pour la formation initiale et continue des enseignants, la professionnalisation didactique, l’éducation tout au long de la vie, la crise morale, le modèle moral de l’élève, les partenariats éducatifs, l’éducation nonformelle., les enseignants |
|||||||
|