Educaţia de azi – viitorul de mâine
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1223 66
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-26 17:58
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.014.5 (102)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934)
SM ISO690:2012
POGOLŞA, Lilia. Educaţia de azi – viitorul de mâine. In: Univers Pedagogic, 2016, nr. 3(51), pp. 3-15. ISSN 1811-5470.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 3(51) / 2016 / ISSN 1811-5470

Educaţia de azi – viitorul de mâine
CZU: 37.014.5

Pag. 3-15

Pogolşa Lilia
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 27 decembrie 2016


Rezumat

Prin acest dialog educaţiei prezentului i se conferă semnificaţia viitorului. Prezentul este valorificat printr-un şir de realizări de amploare: concepţii, standarde de competenţă, evaluarea curriculumului şcolar, referenţialul de evaluare, standarde de calitate etc. Se descrie necesitatea dezvoltării şi optimizării managementului curriculumului in invăţămantul secundar general, care implică schimbarea de calitate. Activitatea managerială curriculară poate fi proiectată şi realizată cu succes in context evolutiv prin tendinţe renovatoare, principii, metode, instrumente de realizare etc. Curriculumul trebuie să răspundă in mod coerent provocărilor generate de transformările socio-economice şi culturale pe plan naţional şi internaţional. Formarea cadrelor didactice trebuie să reprezinte o strategie esenţială pentru asigurarea adaptării sistemului educaţional la cerinţele societăţii moderne şi, totodată, pentru asigurarea calităţii procesului educaţional.

L’article presente l’importance de l’education au future. Le present est valorifie par un certain nombre de realisations majeures: concepts, standards de competence, l’evaluation du curriculum scolaire, le referentiel d’evaluation, les standards de qualite etc. On decrit la necessite de developper et d’optimiser la gestion du curriculum scolaire dans l’enseignement secondaire general, qui implique le changement de la qualite. Le curriculum doit repondre systematiquement aux defis generes de transformations socio-economiques et culturelles au niveau national et international. La formation des enseignants devrait representer une strategie essentielle pour l’adaptation du systeme d’education afin d’assurer les exigences de la societe moderne et aussi pour assurer la qualite de l’education.

Cuvinte-cheie
la gestion du curriculum, la motivation pour la formation initiale et continue des enseignants, la professionnalisation didactique, l’éducation tout au long de la vie, la crise morale, le modèle moral de l’élève, les partenariats éducatifs, l’éducation nonformelle.,

les enseignants