Necesitatea formării competenţelor inovaţionale la managerii din învăţământul preuniversitar
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1203 50
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-05 11:38
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.01:005 (1)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2078)
Management (1897)
SM ISO690:2012
COJOCARU, Victoria. Necesitatea formării competenţelor inovaţionale la managerii din învăţământul preuniversitar. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2016, nr. 5(95), pp. 37-46. ISSN 1857-2103.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 5(95) / 2016 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Necesitatea formării competenţelor inovaţionale la managerii din învăţământul preuniversitar
CZU: 373.01:005

Pag. 37-46

Cojocaru Victoria
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 29 septembrie 2016


Rezumat

Articolul conţine o analiză a entităţilor de bază ale procesului inovaţional în învăţământ, aici înscriindu-se definirea inovaţiei în raport cu inovarea, invenţia, novaţia, reforma etc.; sintetizarea caracteristicilor inovaţiei ca înnoire şi îmbunătăţire, ca schimbare în soluţionarea problemelor, orientare a noilor idei spre produse utile, ca factor al dezvoltării învăţământului şi instrument al concurenţei. Competenţa este abordată ca o stare care conferă randament, precizie şi siguranţă în rezolvarea sarcinilor; este un model comportamental care exprimă ceea ce poate fi etc. A fost dată o definiţie a competenţei inovaţionale, ca o componentă a competenţei profesionale, adică manageriale, şi ca un aspect de bază al acestei competenţe. În articol este descrisă Tehnologia inovaţională managerială elaborată în baza schemei tehnologiei inovaţiilor, criteriilor de eficacitate a monitorizării activităţii inovaţionale, tehnologiei Web 2.0, ca mecanism de sprijin. Pornind de la sinteza analitică a domeniilor analizate pe parcurs, în baza elucidării circumstanţelor necesităţii implementării inovaţiilor, a specificului activităţii managerial-inovaţionale, a caracteristicilor personalităţii inovatoare şi prin modelizarea ideilor expuse anterior este argumentată activitatea managerial-inovaţională a managerilor, care este o activitate a subiectului de creare, elaborare, însuşire a inovaţiilor în conţinutul funcţiilor manageriale, utilizarea metodelor, structurii organizaţionale, implementării în practică a obiectivelor propuse în scop de eficientizare a monitorizării şi dezvoltării instituţiei.

MANAGERS NEED INNOVATIVE SKILLS TRAINING IN SECONDARY EDUCATION The article contains an analysis of the basic entities of the innovation process in education, containing the concept of innovation in relation to innovative, invention, innovation, reform etc.; synthesizing the characteristics of innovation as innovative and improvement, as a change in problem solving, orientation of new ideas for useful products, as a factor of development of education and instrument of competition. The competence is considered as a state, which gives efficiency, precision and safety in solving the tasks; it is a behavioral pattern that expresses what it can be etc. The innovation competence was defined as a component of professional competence, namely management competence being the basic aspect of this competence. In the article is described the management innovative technology elaborated on the scheme of technology innovations, the criteria of effectiveness of innovative activity monitoring, Web 2.0 technology as a mechanism of support. Starting from the analytical synthesis of the domains analyzed in the process, based on the elucidation of the circumstances of the necessity to implement the innovations, the specific of the management- innovational activity, innovative personality characteristics and by modeling the ideas outlined above is motivated the managerial- innovational activity of managers, which is an activity of the creation subject, development, attributing innovations in content of management functions, using the methods, organizational structure, the practical implementation of the proposed objectives for the purpose of increasing the monitoring efficiency and development of institution.

Cuvinte-cheie
inovare, inovaţie, activitate managerial-inovaţională,

tehnologie inovaţională managerială şi competenţă inovaţională