Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1023 53 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-16 12:10 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
391.2(=135.1)(498) (1) |
Îmbrăcăminte. Costume. Costume naționale. Modă. Podoabe (275) |
SM ISO690:2012 BUZILĂ, Varvara. Cămaşa femeiască cu altiţă – brand Romanesc. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2014, nr. 2(22), pp. 152-158. ISSN 2345-1408. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică | ||||||
Numărul 2(22) / 2014 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831 | ||||||
|
||||||
CZU: 391.2(=135.1)(498) | ||||||
Pag. 152-158 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
In articol este interpretat decorul cămăşii romaneşti pentru femei. In contextul strategiilor identitare această piesă este cea mai reprezentativă din perspectivă tehnică, artistică şi mitologică, are şi cea mai mare arie de răspandire. Datorită acestui sincretism tehnico-artistic, semantic şi funcţional cămaşa este foarte populară in spaţiul cultural romanesc şi pe mapamond. Ea a suscitat interesul multor artişti plastici cunoscuţi, este preferată de actriţe de film turnate de marile studiouri, este purtată şi de top-modele in vogă, fiind un trend al renumitelor case de modă. Ea tinde să devină un brand al romanilor. |
||||||
Cuvinte-cheie cămaşă românească, simbolism celest, simbolism terestru, lumea subpământeană, modelul cosmogonic al lumii |
||||||
|