Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
700 3 |
Ultima descărcare din IBN: 2018-10-17 08:25 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
78.08 (138) |
Muzică (1812) |
SM ISO690:2012 NAGACEVSCHI, Elena. „Missa” de Vladimir Ciolac. Aspecte stilistice . In: Arta , 2015, nr. 2(AAV), pp. 27-32. ISSN 2345-1181. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Arta | ||||||
Numărul 2(AAV) / 2015 / ISSN 2345-1181 /ISSNe 2537-6136 | ||||||
|
||||||
CZU: 78.08 | ||||||
Pag. 27-32 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Missa de Vladimir Ciolac. Aspecte stilistice În cea de-a doua parte a studiului de sinteză a problemelor tratării neoromantice a genului Missei se relevă motivarea artistică intrinsecă a tendinţei lui Vladimir Ciolac de a propune un universalism sintetizator al viziunii asupra combinării elementelor limbajului muzical, pornind de la Evul mediu (elemente specifice artei truverilor) şi barocul timpuriu (tehnicile polifonice) până la începutul secolului al XXI-lea (elemente ale operei post-moderniste) în compoziţia de inspiraţie ritualică catolică. Se determină legitatea cronologică a experimentelor sale polistilistice în domeniul procedeelor stilistice muzicale-arhitectonice, ritmo-intonative, modale-armonice, modale-arhitectonice, politonale şi polimodale în limitele evoluţiei muzicii religioase de concert naţionale şi vest-europene din secolul al XX-lea. Sunt etalate particularităţile orchestrării şi întruchipării simbolismului „reverberaţiei clopotelor” în raport cu Messiaen şi Casella şi căile cultural-istorice ale pătrunderii acestui simbol din arta europeană de la mijlocul secolului al XIX-lea – începutul secolului al XX-lea în concepţia compoziţională a autorului din Republica Moldova la începutul secolului al XXI-lea. |
||||||
Cuvinte-cheie Missa, partiţie corală, partitură orchestrală, universalism, barocco, postavangardism, arhitectonică muzicală, structură intonativă, modală, armonică, interval disonant, politonalism, polistilistica, neoromantism, neoclasicism, ritmică, postmodernism |
||||||
|