Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
747 5 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-05-11 11:44 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
783.2:78.071.2(478) (1) |
Muzică bisericească. Muzică sacră. Muzică religioasă (132) |
SM ISO690:2012 BARBANOI(GAJIM), Hristina. Valorificarea melodiei psaltice originale în rugăciunea liturgică Doamne strigat-am în glasul al 6-lea din imnele vecerniei şi utreniei de Mihail Berezovschi. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2014, nr. 1(21), pp. 158-163. ISSN 2345-1408. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică | |||||||
Numărul 1(21) / 2014 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831 | |||||||
|
|||||||
CZU: 783.2:78.071.2(478) | |||||||
Pag. 158-163 | |||||||
|
|||||||
Descarcă PDF | |||||||
Rezumat | |||||||
Acest articol vine să completeze cercetările ştiinţifice consacrate muzicii religioase şi în special celei de tradiţie bizantină în muzicologia din Republica Moldova. Ne-am propus o analiză care să descopere cititorului felul în care compozitorul a reuşit să valorifice monodia bizantină din perspectiva tipologiei genuistice, conceptului melodic, organizării melo-poetice şi arhitectonice, precum şi cadrului modal al acesteia, şi totodată să îi atribuie o haină omofono-armonică deosebită. |
|||||||
Cuvinte-cheie M. Berezovschi, surse psaltice, monodie bizantină, cadru modal, procedee armonice şi polifonice, partitură corală |
|||||||
|