Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
858 7 |
Ultima descărcare din IBN: 2022-02-16 15:32 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
78.082.2:[786.2+787.1] (3) |
Muzică (1809) |
SM ISO690:2012 MELNIC, Victoria, CHICIUC, Natalia. Principii compoziţionale în sonata pentru vioară şi pian nr.2 de Gheorghe Neaga. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2014, nr. 1(21), pp. 74-84. ISSN 2345-1408. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică | |||||||
Numărul 1(21) / 2014 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831 | |||||||
|
|||||||
CZU: 78.082.2:[786.2+787.1] | |||||||
Pag. 74-84 | |||||||
|
|||||||
Descarcă PDF | |||||||
Rezumat | |||||||
În articol este analizată Sonata pentru vioară şi pian nr.2 de Gheorghe Neaga. Autoarele examinează cu lux de amănunte conceptul general şi structura ciclului cvadripartit evidenţiind principiile compoziţionale şi mijloacele artistice care contribuie la crearea contrastului între părţi, dar şi cele care asigură unitatea ciclului. Prima parte meditativă este urmată de perpetuum mobile din partea secundă, în ambele compozitorul manifestându-se atât ca un meşteşugar iscusit care posedă la perfecţie tehnicile compoziţionale vechi şi noi, cât şi ca un artist inspirat care generează imagini de o pregnanţă tulburătoare. Centrul liric al ciclului plasat în partea a III-a relevă măiestria polifonică a lui Gheorghe Neaga, iar finalul sintetic îmbină cu ingeniozitate mai multe elemente ritmico-melodice din cele trei părţi anterioare, încununând edificiul sonor. |
|||||||
Cuvinte-cheie ciclu cvadripartit, tehnică contrapunctică, final sintetic, principii compoziţionale, tehnici componistice, sonată pentru vioară şi pian, inovaţie, tradiţie |
|||||||
|