Valențele învățării transformative în implementarea politicilor educaționale
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1089 46
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-22 13:50
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
[001.89:37.01+378] (1)
Metodologia generală. Metode științifice și tehnice de cercetare. Analiza și sinteza științifică (1151)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4033)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2599)
SM ISO690:2012
BOTNARI, Valentina, STAH, Diana. Valențele învățării transformative în implementarea politicilor educaționale. In: Revista de Ştiinţă, Inovare, Cultură şi Artă „Akademos”, 2015, nr. 1(36), pp. 58-62. ISSN 1857-0461.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista de Ştiinţă, Inovare, Cultură şi Artă „Akademos”
Numărul 1(36) / 2015 / ISSN 1857-0461 /ISSNe 2587-3687

Valențele învățării transformative în implementarea politicilor educaționale
CZU: [001.89:37.01+378]

Pag. 58-62

Botnari Valentina, Stah Diana
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 30 aprilie 2015


Rezumat

Lucrarea dată abordează teoria învățării transformative în contextul transformărilor recente ale peisajului academic din Republica Moldova și în special al noilor expectanțe faţă de instituțiile de învățământ superior. Din momentul apariției sale în domeniul andragogiei, învățarea transformativă a stârnit un interes continuu, preponderent în rândurile cercetătorilor din America de Nord, contribuțiile europenilor la aceasta direcție în cercetare fiind episodice. Cu rădăcinile în constructivism, învățarea transformativă urmărește să ajute studenții adulți în dezvoltarea unor cadre de referință incluzive și reflective prin evaluarea critică a propriilor stereotipuri și prejudecăți. Implementarea cu succes a recentelor prevederi expuse în documentele de politici educaționale din Moldova, modificarea misiunii universităților în corespundere cu aceste politici și realizarea cu succes a finalităților educaționale enunțate pot fi catalizate adoptând drept cadru de referință coordonatele teoriei lui Jack Mezirow, cercetătorul care a inițiat și dezvoltat teoria menționată mai sus.

The present paper addresses the theory of transformative learning, analyzing it against the background of the recent transformations of Moldovan academic landscape and higher education institutions in particular. Since its emergence in the field of adult education, transformative learning has been of a continuous interest mainly for scholars in North America with episodic European publications on the subject. Rooted in Constructivism, transformative learning seeks to help adult students develop inclusive and reflective frames of reference by critically addressing own stereotypes and prejudices. The successful translation of the recent documents of Moldovan education policy into practice, the requested change in university mission and expected learning outcomes may find a solid frame of reference in the insights of Jack Mezirow’s theory, the initiator and major contributor to the above-mentioned theory.

Cuvinte-cheie
constructivism,

învăţământ superior, învățare transformativă, învățarea adulților,

politici educaționale.