Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1089 46 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-22 13:50 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
[001.89:37.01+378] (1) |
Metodologia generală. Metode științifice și tehnice de cercetare. Analiza și sinteza științifică (1151) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4033) |
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2599) |
SM ISO690:2012 BOTNARI, Valentina, STAH, Diana. Valențele învățării transformative în implementarea politicilor educaționale. In: Revista de Ştiinţă, Inovare, Cultură şi Artă „Akademos”, 2015, nr. 1(36), pp. 58-62. ISSN 1857-0461. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista de Ştiinţă, Inovare, Cultură şi Artă „Akademos” | ||||||
Numărul 1(36) / 2015 / ISSN 1857-0461 /ISSNe 2587-3687 | ||||||
|
||||||
CZU: [001.89:37.01+378] | ||||||
Pag. 58-62 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Lucrarea dată abordează teoria învățării transformative în contextul transformărilor recente ale peisajului academic din Republica Moldova și în special al noilor expectanțe faţă de instituțiile de învățământ superior. Din momentul apariției sale în domeniul andragogiei, învățarea transformativă a stârnit un interes continuu, preponderent în rândurile cercetătorilor din America de Nord, contribuțiile europenilor la aceasta direcție în cercetare fiind episodice. Cu rădăcinile în constructivism, învățarea transformativă urmărește să ajute studenții adulți în dezvoltarea unor cadre
de referință incluzive și reflective prin evaluarea critică a propriilor stereotipuri și prejudecăți. Implementarea cu succes
a recentelor prevederi expuse în documentele de politici educaționale din Moldova, modificarea misiunii universităților
în corespundere cu aceste politici și realizarea cu succes a finalităților educaționale enunțate pot fi catalizate adoptând
drept cadru de referință coordonatele teoriei lui Jack Mezirow, cercetătorul care a inițiat și dezvoltat teoria menționată
mai sus. |
||||||
Cuvinte-cheie constructivism, învăţământ superior, învățare transformativă, învățarea adulților, politici educaționale. |
||||||
|