Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1706 96 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-14 11:26 |
SM ISO690:2012 BÎRNAZ, Nina. Evaluarea achiziţiilor studenţilor prin teste sumative. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2012, nr. 9(59), pp. 196-202. ISSN 1857-2103. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației) | ||||||
Numărul 9(59) / 2012 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025 | ||||||
|
||||||
Pag. 196-202 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Un interes deosebit în învăţământul universitar prezintă evaluarea sumativă/cumulativă. Evaluarea sumativă identifică rezultatele învăţământului, materializate în competenţele achiziţionate de către studenţi. Cea mai utilizată tehnică de evaluare utilizată în cadrul testărilor intermediare şi a examenelor scrise este testul sumativ. Funcţionalitatea pedagogică a unui test sumativ este determinată de reperele teoretice care stau la baza elaborării acestuia. În acest articol sunt prezentate reperele teoretice în elaborarea testelor sumative, şi anume: proiectarea matricei de specificaţii, formularea obiectivelor de evaluare, respectarea regulilor de elaborare a itemilor, elaborarea schemei de notare. Respectarea rigorilor în procesul de elaborare a testelor sumative, presupune asigurarea caracteristicilor testului şi evaluarea obiectivă a achiziţiilor studenţilor. |
||||||
Cuvinte-cheie evaluare, evaluare sumativă, matrice de specificaţii, obiective de evaluare, itemi, test sumativ, schemă de notare |
||||||
|
DataCite XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'> <creators> <creator> <creatorName>Bîrnaz, N.S.</creatorName> <affiliation>Universitatea de Stat din Moldova, Moldova, Republica</affiliation> </creator> </creators> <titles> <title xml:lang='ro'>Evaluarea achiziţiilor studenţilor prin teste sumative</title> </titles> <publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher> <publicationYear>2012</publicationYear> <relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISSN' relationType='IsPartOf'>1857-2103</relatedIdentifier> <subjects> <subject>evaluare</subject> <subject>evaluare sumativă</subject> <subject>test sumativ</subject> <subject>matrice de specificaţii</subject> <subject>obiective de evaluare</subject> <subject>itemi</subject> <subject>schemă de notare</subject> </subjects> <dates> <date dateType='Issued'>2012-04-03</date> </dates> <resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Journal article</resourceType> <descriptions> <description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'>Un interes deosebit în învăţământul universitar prezintă evaluarea sumativă/cumulativă. Evaluarea sumativă identifică rezultatele învăţământului, materializate în competenţele achiziţionate de către studenţi. Cea mai utilizată tehnică de evaluare utilizată în cadrul testărilor intermediare şi a examenelor scrise este testul sumativ. Funcţionalitatea pedagogică a unui test sumativ este determinată de reperele teoretice care stau la baza elaborării acestuia. În acest articol sunt prezentate reperele teoretice în elaborarea testelor sumative, şi anume: proiectarea matricei de specificaţii, formularea obiectivelor de evaluare, respectarea regulilor de elaborare a itemilor, elaborarea schemei de notare. Respectarea rigorilor în procesul de elaborare a testelor sumative, presupune asigurarea caracteristicilor testului şi evaluarea obiectivă a achiziţiilor studenţilor.</description> <description xml:lang='fr' descriptionType='Abstract'>Un intérêt spécial dans l’enseignement universitaire revient à l’évaluation sommative / cumulative. Elle identifie les résultats de l’enseignement, matérialisés dans les compétences acquises par les étudiants. Le test sommatif représente la technique d’évaluation la plus utilisée dans les tests intermédiaires et les examens écrits. La fonctionnalité pédagogique d’un test sommatif est déterminée par les repères théoriques mis à la base de son élaboration. Dans cet article nous présentons les repères théoriques d’élaboration des tests sommatifs, et notamment: conception de la matrice de spécifications, formulation des objectifs d’évaluation, règles d’élaboration des items,élaboration du barème de notation. Le respect des rigueurs dans le processus d’élaboration des tests sommatifs suppose l’assurance des paramètres du test, ainsi que l’évaluation objective des acquis des étudiants.</description> </descriptions> <formats> <format>application/pdf</format> </formats> </resource>