Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1014 64 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-10 21:41 |
SM ISO690:2012 REPIDA, Tatiana, LUNGU, Viorelia. Tendinţe de implementare a educaţiei prospective în sistemul de învăţământ universitar
. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2013, nr. 9(69), pp. 34-39. ISSN 1857-2103. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației) | ||||||
Numărul 9(69) / 2013 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025 | ||||||
|
||||||
Pag. 34-39 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Tendinţele recente de dezvoltare socioumană şi tehnico-ştiinţifică determină nevoia de perfecţionare a sistemelor educaţionale. Interesul şi implicarea angajatorului în procesul educaţional universitar, prin expectanţele referitoare la pregătirea specialiştilor, a determinat creşterea interesului faţă de formare în funcţie de necesităţile societăţii prezente şi viitoare. Tendinţele de dezvoltare a învăţământului superior reflectă axarea pe dimensiunea prospectivă. În baza investigaţiilor şi analizelor realizate de noi, constatăm că implementarea dimensiunii prospective în educaţie constituie un pas important în dezvoltarea ştiinţelor educaţiei. |
||||||
Cuvinte-cheie educaţie, educaţie prospectivă, schimbare, competenţă prospectivă |
||||||
|
DataCite XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'> <creators> <creator> <creatorName>Repida, T.</creatorName> <affiliation>Universitatea de Stat din Moldova, Moldova, Republica</affiliation> </creator> <creator> <creatorName>Lungu, V.A.</creatorName> <affiliation>Universitatea de Stat din Tiraspol, Moldova, Republica</affiliation> </creator> </creators> <titles> <title xml:lang='ro'>Tendinţe de implementare a educaţiei prospective în sistemul de învăţământ universitar </title> </titles> <publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher> <publicationYear>2013</publicationYear> <relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISSN' relationType='IsPartOf'>1857-2103</relatedIdentifier> <subjects> <subject>educaţie</subject> <subject>educaţie prospectivă</subject> <subject>competenţă prospectivă</subject> <subject>schimbare</subject> </subjects> <dates> <date dateType='Issued'>2013-04-02</date> </dates> <resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Journal article</resourceType> <descriptions> <description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'>Tendinţele recente de dezvoltare socioumană şi tehnico-ştiinţifică determină nevoia de perfecţionare a sistemelor educaţionale. Interesul şi implicarea angajatorului în procesul educaţional universitar, prin expectanţele referitoare la pregătirea specialiştilor, a determinat creşterea interesului faţă de formare în funcţie de necesităţile societăţii prezente şi viitoare. Tendinţele de dezvoltare a învăţământului superior reflectă axarea pe dimensiunea prospectivă. În baza investigaţiilor şi analizelor realizate de noi, constatăm că implementarea dimensiunii prospective în educaţie constituie un pas important în dezvoltarea ştiinţelor educaţiei.</description> <description xml:lang='en' descriptionType='Abstract'>The recent tendencies of socio-human and technical-scientific development determines the need of improvement in the educational system. The interest and the involvement of the employer in the educational universitary process, through the expectancies regarding the training of the specialists, determined the rise in the interest towards the formation in relation to the necessities of nowadays and future society. The tendencies in the development of the higher education reflect the focus on the prospective dimension. On the basis of our researches and surveys, we established that implementing the prospective analysis in education constitutes an important step in the development of educational studies.</description> </descriptions> <formats> <format>application/pdf</format> </formats> </resource>