Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1039 19 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-05 14:32 |
SM ISO690:2012 NASTAS, Svetlana, ISAC, Alionuşca. Repere teoretico-metodologice de evaluare
în contextul competenţelor
. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2013, nr. 9(69), pp. 45-51. ISSN 1857-2103. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației) | ||||||
Numărul 9(69) / 2013 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025 | ||||||
|
||||||
Pag. 45-51 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În articol sunt puse în evidenţă unele aspecte ale evaluării rezultatului şcolar în învăţământul preuniversitar vizualizate
din perspectiva cadrului didactic căruia i se solicită abilităţi de evaluator. Sunt enunţate impedimentele cu care se confruntă un profesor evaluator în clasa de elevi şi se propun soluţii sintetizate în direcţii orentative: dezvoltarea şi alegerea
metodelor de evaluare; colectarea informaţiei de evaluare; notarea performanţelor obţinute de elevi; rezumarea şi interpretarea rezultatelor; raportarea constatării rezultatelor de evaluare. O asemenea abordare vine în sprijinul unui învăţământ eficient şi de calitate în vederea realizării competenţelor. |
||||||
Cuvinte-cheie evaluarea competenţelor, metode de evaluare, evaluarea rezultatului şcolar |
||||||
|
DataCite XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'> <creators> <creator> <creatorName>Nastas, S.B.</creatorName> <affiliation>Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei, Moldova, Republica</affiliation> </creator> <creator> <creatorName>Isac, A.</creatorName> <affiliation>Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei, Moldova, Republica</affiliation> </creator> </creators> <titles> <title xml:lang='ro'>Repere teoretico-metodologice de evaluare în contextul competenţelor </title> </titles> <publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher> <publicationYear>2013</publicationYear> <relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISSN' relationType='IsPartOf'>1857-2103</relatedIdentifier> <subjects> <subject>evaluarea competenţelor</subject> <subject>evaluarea rezultatului şcolar</subject> <subject>metode de evaluare</subject> </subjects> <dates> <date dateType='Issued'>2013-04-02</date> </dates> <resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Journal article</resourceType> <descriptions> <description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'>În articol sunt puse în evidenţă unele aspecte ale evaluării rezultatului şcolar în învăţământul preuniversitar vizualizate din perspectiva cadrului didactic căruia i se solicită abilităţi de evaluator. Sunt enunţate impedimentele cu care se confruntă un profesor evaluator în clasa de elevi şi se propun soluţii sintetizate în direcţii orentative: dezvoltarea şi alegerea metodelor de evaluare; colectarea informaţiei de evaluare; notarea performanţelor obţinute de elevi; rezumarea şi interpretarea rezultatelor; raportarea constatării rezultatelor de evaluare. O asemenea abordare vine în sprijinul unui învăţământ eficient şi de calitate în vederea realizării competenţelor.</description> <description xml:lang='fr' descriptionType='Abstract'>Cet article vise les aspects de l’évaluation des apprentissages (résultat scolaire) dans l’enseignement préuniversitaire par rapport au cadre didactique qui doit y prouver des abilités d’évaluateur. Il contient des balises sur les situations d’apprentissage et d’évaluation, il présente également des sollutions synthétisées dans des directions orientatives: développement et sélection des méthodes d’évaluation, recueuille des informations, appréciation des performances obtenues par les élevès, résumé et interprétation des résultats, présentation des réalisations constatés comme résultat de l’évaluation. Ce traitement du problème vient dans le support d’un enseignement efficace et calitatif par approche des compétences.</description> </descriptions> <formats> <format>application/pdf</format> </formats> </resource>