Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
863 11 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-08-28 03:25 |
SM ISO690:2012 MORARU, Emilia. Racordarea muzicii religioase româneşti
la cultura europeană modernă
. In: Anuar ştiinţific: muzică, teatru, arte plastice, 2012, nr. 1(14), pp. 70-75. ISSN 1857-2251. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Anuar ştiinţific: muzică, teatru, arte plastice | ||||||
Numărul 1(14) / 2012 / ISSN 1857-2251 | ||||||
|
||||||
Pag. 70-75 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Muzica corală religioasă din a doua jumătate a secolului al XIX-lea şi din prima jumătate a secolului al XX-lea a cunoscut
un spectru larg de manifestare. Introdusă, la început, doar în cadrul oficiului liturgic (şi într-o mică măsură în oficiul
cununiei şi a serviciului funebru), creaţia corală liturgică se încadrează în trei curente distincte: creaţie înscrisă pe linia armonică rusească, creaţie naţională neutră, creaţie naţională de esenţă orientală. |
||||||
Cuvinte-cheie muzică psaltică, cântare corală armonică, liturghie. |
||||||
|
Dublin Core Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <oai_dc:dc xmlns:dc='http://purl.org/dc/elements/1.1/' xmlns:oai_dc='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:schemaLocation='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd'> <dc:creator>Moraru, E.</dc:creator> <dc:date>2012-02-01</dc:date> <dc:description xml:lang='ro'>Muzica corală religioasă din a doua jumătate a secolului al XIX-lea şi din prima jumătate a secolului al XX-lea a cunoscut un spectru larg de manifestare. Introdusă, la început, doar în cadrul oficiului liturgic (şi într-o mică măsură în oficiul cununiei şi a serviciului funebru), creaţia corală liturgică se încadrează în trei curente distincte: creaţie înscrisă pe linia armonică rusească, creaţie naţională neutră, creaţie naţională de esenţă orientală.</dc:description> <dc:description xml:lang='en'>The religious choral music in the second half of the nineteenth century and the first half of the twentieth century has known a wide range of expression. Introduced at first only in the liturgical office (and to a lesser extent in the office of marriage and funeral service), choral liturgical creation uses three distinct currents: creation stated on the Russian harmonic line, national neutral creation, national creation of oriental essence.</dc:description> <dc:source>Anuar ştiinţific: muzică, teatru, arte plastice 14 (1) 70-75</dc:source> <dc:subject>muzică psaltică</dc:subject> <dc:subject>cântare corală armonică</dc:subject> <dc:subject>liturghie.</dc:subject> <dc:title>Racordarea muzicii religioase româneşti la cultura europeană modernă </dc:title> <dc:type>info:eu-repo/semantics/article</dc:type> </oai_dc:dc>