Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
992 1 |
Ultima descărcare din IBN: 2018-02-09 14:24 |
SM ISO690:2012 КОЧАРОВА, Галина. Вокальные циклы Златы Ткач последних лет
на стихи Агнесы Рошка (I): к проблеме гипертекста в композиторском творчестве
. In: Anuar ştiinţific: muzică, teatru, arte plastice, 2011, nr. 1-2(12-13), pp. 200-206. ISSN 1857-2251. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Anuar ştiinţific: muzică, teatru, arte plastice | ||||||
Numărul 1-2(12-13) / 2011 / ISSN 1857-2251 | ||||||
|
||||||
Pag. 200-206 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Articolul de faţă este dedicat memoriei Zlatei Tkaci şi prezintă primul studiu analitic despre ciclurile vocale „ Soare de toamnă”, „E dorul apă vie” şi „Ţie” pe versurile poetesei moldave Agnesa Roşca. Aceste compoziţii pot fi tratate ca un macrociclu cu trăsăturile de hipertext. Problemele propuse pentru discuţie se examinează prin prisma muzicologiei contemporane ca un fenomen de interpretare
individuală muzicală a poeziei feminine precum şi sub aspectul istoric al studierii creaţiei târzii a compozitoarei. |
||||||
Cuvinte-cheie Zlata Tkaci, compozitori din Republica Moldova, ciclu vocal, poetesa moldavă, Agnesa Roşca |
||||||
|
DataCite XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'> <creators> <creator> <creatorName>Cocearova, G.</creatorName> <affiliation>Academia de Muzică, Teatru şi Arte Plastice, Moldova, Republica</affiliation> </creator> </creators> <titles> <title xml:lang='ru'>Вокальные циклы Златы Ткач последних лет на стихи Агнесы Рошка (I): к проблеме гипертекста в композиторском творчестве </title> </titles> <publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher> <publicationYear>2011</publicationYear> <relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISSN' relationType='IsPartOf'>1857-2251</relatedIdentifier> <subjects> <subject>Zlata Tkaci</subject> <subject>compozitori din Republica Moldova</subject> <subject>poetesa moldavă</subject> <subject>Agnesa Roşca</subject> <subject>ciclu vocal</subject> </subjects> <dates> <date dateType='Issued'>2011-02-01</date> </dates> <resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Journal article</resourceType> <descriptions> <description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'>Articolul de faţă este dedicat memoriei Zlatei Tkaci şi prezintă primul studiu analitic despre ciclurile vocale „ Soare de toamnă”, „E dorul apă vie” şi „Ţie” pe versurile poetesei moldave Agnesa Roşca. Aceste compoziţii pot fi tratate ca un macrociclu cu trăsăturile de hipertext. Problemele propuse pentru discuţie se examinează prin prisma muzicologiei contemporane ca un fenomen de interpretare individuală muzicală a poeziei feminine precum şi sub aspectul istoric al studierii creaţiei târzii a compozitoarei.</description> <description xml:lang='en' descriptionType='Abstract'>This article is devoted to the memory of Zlata Tkaci and represents the first analytical study of her last vocal cycles „Autumn Sun”, „Is Yearning the Water of Life” and „To You” on verses by the Moldovan poetess Agnesa Rosca. These compositions may be treated as a macro-cycle with some features of a hypertext. The problems proposed for discussion are examined from the musicological point of view as a phenomenon of the individual musical interpretation of feminine poetry as well as in the historical aspect of studying of the composer‟s latest creation.</description> </descriptions> <formats> <format>application/pdf</format> </formats> </resource>