Dezvoltarea gândirii critice în lecţiile de limbă străină
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1807 60
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-29 07:15
SM ISO690:2012
ANDRONIC, Valentina. Dezvoltarea gândirii critice în lecţiile de limbă străină . In: Anuar Ştiinţific al Institutului de Relaţii Internaţionale, 2012, nr. 10, pp. 176-186. ISSN 1857-1840.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Anuar Ştiinţific al Institutului de Relaţii Internaţionale
Numărul 10 / 2012 / ISSN 1857-1840

Dezvoltarea gândirii critice în lecţiile de limbă străină

Pag. 176-186

Andronic Valentina
 
Institutul de Relaţii Internaţionale din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 14 decembrie 2013


Rezumat

Gândirea critică este un proces complex de integrare creativă a ideilor şi resurselor, de reconceptualizare şi încadrare a ideilor şi informaţiilor. La fel, este un proces cognitiv activ şi interactiv, care are loc simultan la mai multe niveluri. Cercetările recente din domeniul învăţării şi gândirii critice demonstrează că dobîndirea deprinderilor în mod izolat şi memorarea cunoştinţelor diminuează gândirea critică. Suportul teoretic al articolului îl constituie o multitudine de lucrări ale lui Boisvert Jacques, profesor de psihologie, ale lui Laliberte, J, Guibert Louise şi Lipman Matthew, filosofi, care au demonstrat că gândirea critică prezintă unele abilităţi de gândire logică şi argumentare care dezvoltă capacitatea de a discuta analitic şi de a expune clar gândurile sub formă orală şi scrisă.

Critical thinking is a complex process of creative implementation of ideas and resources, of re-conceptualization and framing of ideas and information. At the same time, it is an active and interactive cognitive process that takes place simultaneously at several levels. Recent research in the field of learning and critical thinking proves that the acquisition of skills in an isolated way as well as memorizing information diminishes critical thinking. Theoretical support of the article is assured by a multitude of studies written by Boisvert Jacques, a professor of psychology, Laliberte, J. Guibert Louise Matthew, who proved that critical thinking encompasses some skills of logical thinking and argumentation that develop the ability to discuss analytically and to write clearly.

Cuvinte-cheie
gândire critică, evaluare,

context de învăţare, producere de idei