Evoluţia istorică a conceptului de receptare în psihologie
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
830 21
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-26 11:32
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.9 (3522)
Psihologie (3398)
SM ISO690:2012
BARALIUC, Nadejda. Evoluţia istorică a conceptului de receptare în psihologie. In: Univers Pedagogic, 2012, nr. 1(33), pp. 50-56. ISSN 1811-5470.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 1(33) / 2012 / ISSN 1811-5470

Evoluţia istorică a conceptului de receptare în psihologie
CZU: 159.9

Pag. 50-56

Baraliuc Nadejda
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
 
Disponibil în IBN: 13 decembrie 2013


Rezumat

În acest articol este examinată evoluţia istorică a celor mai importante cercetări din domeniul receptării operelor literare de către preşcolari în viziune psihologică. Sunt analizate valori ştiinţifice precum: determinarea calităţilor obiectului care provoacă trăiri de plăcere estetică; analiza corelării atitudinilor între părţile separate şi componentele operei de artă (caracterul proporţiilor, corelarea unor forme şi figuri diferite etc.); conceptul despre transmiterea de către simţurile „inferioare” a informaţiei către simţurile „superioare”; stabilirea funcţiilor fiecărui tip de simţuri (morale, intelectuale etc.)

The article examined the historical evolution af major reserch in the field af literary reception bypreschoolers in psychological vision. Are re-valued, scintific values such as determining the quality of the abject that causes feelings of pleasure aesthetic attitudes correlation analysisbetween separate parts and components of the work (character proportions, correlation afdifferent shapes and figures, erc.). Concept af transmission of the senses ”lower” senses of theabove information, determining the functions of each type of senses (moral, intellectual, etc.).