Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
830 21 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-26 11:32 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
159.9 (3522) |
Psihologie (3398) |
SM ISO690:2012 BARALIUC, Nadejda. Evoluţia istorică a conceptului de receptare în psihologie. In: Univers Pedagogic, 2012, nr. 1(33), pp. 50-56. ISSN 1811-5470. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Univers Pedagogic | ||||||
Numărul 1(33) / 2012 / ISSN 1811-5470 | ||||||
|
||||||
CZU: 159.9 | ||||||
Pag. 50-56 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În acest articol este examinată evoluţia istorică a celor mai importante cercetări din domeniul receptării operelor literare de către preşcolari în viziune psihologică. Sunt analizate valori ştiinţifice precum: determinarea calităţilor obiectului care provoacă trăiri de plăcere estetică; analiza corelării atitudinilor între părţile separate şi componentele operei de artă (caracterul proporţiilor, corelarea unor forme şi figuri diferite etc.); conceptul despre transmiterea de către simţurile „inferioare” a informaţiei către simţurile „superioare”; stabilirea funcţiilor fiecărui tip de simţuri (morale, intelectuale etc.) |
||||||
|