Designul și relația acestuia cu domeniul proprietății intelectuale
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
19 0
SM ISO690:2012
MOISEI, Andrei. Designul și relația acestuia cu domeniul proprietății intelectuale. In: Patrimoniul cultural de ieri – implicaţii în dezvoltarea societăţii durabile de mâine, Ed. 8, 8-9 februarie 2024, Chişinău. Iași – Chișinău-Lviv: 2024, Ediția 9, p. 224. ISSN 2558 – 894X.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Patrimoniul cultural de ieri – implicaţii în dezvoltarea societăţii durabile de mâine
Ediția 9, 2024
Conferința "Yesterday’s cultural heritage – contribution to the development of tomorrow’s sustainable society"
8, Chişinău, Moldova, 8-9 februarie 2024

Designul și relația acestuia cu domeniul proprietății intelectuale

Design and its connection with intellectual property


Pag. 224-224

Moisei Andrei
 
Agentia de Stat pentru Proprietatea Intelectuala a Republicii Moldova (AGEPI)
 
 
Disponibil în IBN: 17 mai 2024


Rezumat

Într-o lume contemporană, o lume a modei, o lume a frumosului, o lume în care oricare produs are nu doar gust și utilitate, dar ne poate bucura imaginația cu aspectele plăcute ale jocului de linii și culori, tot mai des auzim despre design: design vestimentar, design de interior, design de mobilier, design de landșaft, arhitectură sau design industrial, și poate nu totdeauna ne-am pus întrebarea: cine sunt designerii și ce sens ascunde în sine noțiunea de design. În mare parte designul este asociat cu aspectul exterior al unui produs, ambalaj sau interior. Atunci când spunem că ne place „designul” subînțelegem că, de fapt, ne place cum arată o rochie, un telefon, automobil, lustră sau încăperea în întregime și mai puțin sau deloc nu percepem această noțiune sub aspect tehnic de proiectare și funcționalitate. Pe de altă parte, este obișnuit, chiar și în rândul specialiștilor din domeniul proprietății intelectuale, să fie utilizată noțiunea de design atunci când este vorba de model sau desen industrial sau operă de artă decorativă și aplicată ca obiect de protecție pe domeniul proprietății intelectuale. Și chiar dacă, pentru unii pare clar și simplu, totuși există aspecte care dau peste cap legătura logică dintre produsul unei activități de designer și obiectele de protecție, ale acestui produs, privite prin prisma domeniului proprietății intelectuale.