Potențialul creativ al specialistului în educație fizică și sport - factor esenţial al dezvoltării învăţământului superior modern
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
43 0
SM ISO690:2012
VOLCU, Irina. Potențialul creativ al specialistului în educație fizică și sport - factor esenţial al dezvoltării învăţământului superior modern. In: Sport. Olimpism. Sănătate, 26-27 octombrie 2017, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: "Print-Caro" SRL, 2017, Ediția a 2-a, p. 92. ISBN 978-9975-56-935-4.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Sport. Olimpism. Sănătate
Ediția a 2-a, 2017
Congresul "Sport. Olimpism. Sănătate"
Chişinău, Moldova, 26-27 octombrie 2017

Potențialul creativ al specialistului în educație fizică și sport - factor esenţial al dezvoltării învăţământului superior modern


Pag. 92-92

Volcu Irina
 
Universitatea de Stat de Educaţie Fizică şi Sport din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 14 mai 2024


Rezumat

În acest articol se abordează problema strategiilor de dezvoltare a creativității la specialistul în educație fizică și sport, care a fost şi rămâne una dintre problemele esenţiale ale dezvoltării învăţământului superior de cultură fizică şi sport, având drept scop identificarea celor mai eficiente metode de dezvoltare a potențialului creativ și fiind utilizate metode de cercetare, cum ar fi: studiul literaturii de specialitate, chestionarea sociologică, metoda grafică, tabelară, statistico-matematică. Creativitatea este un atribut definitoriu al omului modern. Dezvoltarea științei și tehnicii implică un înalt nivel de cunoaștere din partea tuturor celor care participă la procesul educativ, precum și valorificarea tuturor resurselor umane cu caracter creator al fiecărui individ, însăși esența personalității umane constând în afirmarea ei creatoare. Pentru învățământ o importanță deosebită o are educabilitatea creativității în general, care implică receptivitate și atitudine deschisă față de experiența pozitivă, sensibilitatea față de nou, dorința de a experimenta și de a valorifica noi ipoteze, o activitate călăuzitoare de norme și achiziții valorificate, dar bazate pe invenție, pe creație și pe dăruirea profesorului față de student și valori. Concluzie. În procesul de pregătire profesională a specialiștilor din domeniul educaţiei fizice şi sportului este necesar să se acorde o mai mare atenție dezvoltării potențialului creativ, deoarece el influențează progresul domeniului. Încurajarea tendinței de a fi creativ trebuie să constituie o obligație morală a fiecărui profesor, pentru că procesul de învățământ oferă diverse și bogate prilejuri de cultivare a creativității.

Cuvinte-cheie
creativitate, potenţial creativ, Dezvoltarea creativităţii