Integrarea conținuturilor învățării prin metoda proiectelor. Proiectul tematic
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
74 0
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.025 (85)
Probleme generale de didactică și metodică (1235)
SM ISO690:2012
TARȚA, Cristina Victoria. Integrarea conținuturilor învățării prin metoda proiectelor. Proiectul tematic. In: Învățământul superior: tradiţii, valori, perspective, Ed. 1, 29-30 septembrie 2023, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2023, Vol. 1, pp. 312-320. ISBN 978-9975-46-816-9. DOI: https://doi.org/10.46727/c.29-30-09-2023.p312-320
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Învățământul superior: tradiţii, valori, perspective
Vol. 1, 2023
Conferința "Învățământul superior: tradiţii, valori, perspective"
1, Chişinău, Moldova, 29-30 septembrie 2023

Integrarea conținuturilor învățării prin metoda proiectelor. Proiectul tematic

Integration of learning content through the method of projects. The thematic project

DOI:https://doi.org/10.46727/c.29-30-09-2023.p312-320
CZU: 37.025

Pag. 312-320

Tarța Cristina Victoria
 
Liceul Teoretic „Eugen Pora”, Cluj
 
 
Disponibil în IBN: 10 mai 2024


Rezumat

The project represents a set of activities carried out in a determined period of time, planned, controlled and aimed at progress compared to the initial situation. The word project derives from the Latin word projicere = „to throw forward”. Therefore, the project is a process that assumes a starting point from which someone „throws” an idea, a theme, a hypothesis „forward”, towards a certain target. Thus, cognitively, children receive an approach, a unified vision of the world by seeking information from several sources, regarding various aspects according to the project map, they exercise their power of analysis and synthesis.

Cuvinte-cheie
project, community, Cooperation, strategy