Articolul precedent |
Articolul urmator |
85 2 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-22 19:28 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
372.365:159.9 (1) |
Educație (14742) |
Psihologie (3508) |
SM ISO690:2012 CAZACU, Daniela. Adaptarea copiilor la grădiniță: abordări psihologice și implicații educaționale. In: Traditie şi inovare în cercetarea ştiinţifică, Ed. XII, 6-7 octombrie 2023, Bălți. Bălți: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2024, Ediția 12, Vol. I, pp. 240-243. ISBN 978-9975-50-319-8. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Traditie şi inovare în cercetarea ştiinţifică Ediția 12, Vol. I, 2024 |
||||||
Conferința "Traditie și inovare în cercetarea științifică" XII, Bălți, Moldova, 6-7 octombrie 2023 | ||||||
|
||||||
CZU: 372.365:159.9 | ||||||
Pag. 240-243 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Adapting to preschool is a pivotal stage in a child's early development, profoundly influ-encing their social, emotional, and cognitive growth. Effective psychological and pedagogical approaches, grounded in theories like Bowlby's attachment theory, play a vital role in fostering a smooth transition to the preschool environment. Research underscores the importance of open communication between parents and educators, as well as the necessity of a structured routine to ensure a safe and predictable environment, both critical elements in a child's successful adaptation to preschool. |
||||||
Cuvinte-cheie Preschool adaptation, Psychological approaches, pedagogical strategies, open communication |
||||||
|