Adaptarea copiilor la grădiniță: abordări psihologice și implicații educaționale
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
85 2
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-22 19:28
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
372.365:159.9 (1)
Educație (14742)
Psihologie (3508)
SM ISO690:2012
CAZACU, Daniela. Adaptarea copiilor la grădiniță: abordări psihologice și implicații educaționale. In: Traditie şi inovare în cercetarea ştiinţifică, Ed. XII, 6-7 octombrie 2023, Bălți. Bălți: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2024, Ediția 12, Vol. I, pp. 240-243. ISBN 978-9975-50-319-8.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Traditie şi inovare în cercetarea ştiinţifică
Ediția 12, Vol. I, 2024
Conferința "Traditie și inovare în cercetarea științifică"
XII, Bălți, Moldova, 6-7 octombrie 2023

Adaptarea copiilor la grădiniță: abordări psihologice și implicații educaționale

CZU: 372.365:159.9

Pag. 240-243

Cazacu Daniela
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 8 mai 2024


Rezumat

Adapting to preschool is a pivotal stage in a child's early development, profoundly influ-encing their social, emotional, and cognitive growth. Effective psychological and pedagogical approaches, grounded in theories like Bowlby's attachment theory, play a vital role in fostering a smooth transition to the preschool environment. Research underscores the importance of open communication between parents and educators, as well as the necessity of a structured routine to ensure a safe and predictable environment, both critical elements in a child's successful adaptation to preschool.

Cuvinte-cheie
Preschool adaptation, Psychological approaches, pedagogical strategies, open communication