Aspecte metodologice ale diagnosticării inteligenţei lingvistice la elevii de vârstă școlară mică
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
21 1
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-19 17:33
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.016:811.111 (79)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4033)
Limba engleză (691)
SM ISO690:2012
BOTNARI, Valentina, RUSU, Cătălina. Aspecte metodologice ale diagnosticării inteligenţei lingvistice la elevii de vârstă școlară mică. In: Vector European, 2024, nr. 1, pp. 169-173. ISSN 2345-1106. DOI: https://doi.org/10.52507/2345-1106.2024-1.30
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Vector European
Numărul 1 / 2024 / ISSN 2345-1106 /ISSNe 2587-358X

Aspecte metodologice ale diagnosticării inteligenţei lingvistice la elevii de vârstă școlară mică

Methodological aspects of diagnosing the linguistic intelligence in early school-age students

DOI:https://doi.org/10.52507/2345-1106.2024-1.30
CZU: 37.016:811.111

Pag. 169-173

Botnari Valentina, Rusu Cătălina
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 7 mai 2024


Rezumat

Prezentul articol reliefează esența și importanța deținerii inteligenței lingvistice de către elevii de vârstă școlară mică ca și achiziție valorică pentru însușirea limbii engleze. În acest sens, se propune un instrument de diagnosticare a nivelului deținerii inteligenței lingvistice de către elevii de vârstă școlară mică și anume un test care conține itemi raliați la cele patru aspecte ale inteligenței lingvistice: fonologie, semantică, sintaxă, praxis. Se oferă rezultatele aplicării testului respectiv prelucrate cu ajutorul metodelor de prelucrare statistică precum: programul Statistical Package for the Social Sciences (SPSS), Coeficientul Alpha Cronbach, analiza frecvențelor, analiza frecvențelor încrucișate, Testul T pentru eșantioane perechi, Corelația Pearson. Articolul include și estimări ale valorii rezultatelor constatative, cuprinzând și ariile de valorificare a acestora.

This article highlights the essence and importance of the possession of linguistic intelligence by students of young school age as a valuable acquisition in learning English language. In this sense, a tool is proposed to diagnose the level of linguistic intelligence purchased by students of young school age, namely a test that contains items related to the four aspects of linguistic intelligence: phonology, semantics, syntax and praxis. The results of the application of the respective test are provided by statistical processing methods such as: the Statistical Package for the Social Sciences (SPSS) program, Cronbach's Alpha Coefficient, frequency analysis, cross-frequency analysis, T-test for paired samples, Pearson Correlation. The article also includes estimates of the value of the findings, including the areas of their exploitation.

Cuvinte-cheie
limba engleză, competenţă, inteligenţa lingvistică, școlar mic,

English language, competence, linguistic intelligence, young students