Tehnologii informaționale utilizate în instruirea persoanelor aflate în detenție
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
22 0
SM ISO690:2012
BÎCLEA, Diana. Tehnologii informaționale utilizate în instruirea persoanelor aflate în detenție . In: Inovaţia: factor al dezvoltării social-economice, 15 decembrie 2023, Cahul. Cahul, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu” din C, 2023, pp. 92-98. ISBN 978-9975-88-123-4.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Inovaţia: factor al dezvoltării social-economice 2023
Conferința "Inovaţia: factor al dezvoltării social-economice"
Cahul, Moldova, 15 decembrie 2023

Tehnologii informaționale utilizate în instruirea persoanelor aflate în detenție

Information technologies used in training persons in detention


Pag. 92-98

Bîclea Diana12
 
1 Universitatea „Lucian Blaga“, Sibiu,
2 Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu“, Cahul
 
 
Disponibil în IBN: 7 mai 2024


Rezumat

Acest articol are drept scop de a împărtăși experiența și bunele practici cu privire la utilizarea Tehnologiilor informaționale în formarea vocațională a persoanelor aflate în detenție. Privarea unei persoane de libertate nici de cum nu ar trebuie să-i lezeze drepturile fundamentale, ce pot duce la o degradare totală a personalității acestuia. Unul din drepturile fundamentale fiind dreptul la educație. Utilizarea unor noi metode de predare-învățare cu utilizarea Tehnologiilor informaționale moderne va genera o însușire mai eficientă și productivă a materiei predate de către personalul Sistemului administrației penitenciare. În acest articol este descris la momentul actual care este nivelul de educație și care sunt posibilitățile de remediere și îmbunătățire a condițiilor în care deținuții ar putea studia și chiar a obține o meserie în timp ce sunt lezați de dreptul la libertatea. Astfel, urmare a unei instruiri reușite datorate utilizării tehnologiilor informaționale moderne va facilita absolvirea unor studii, cursuri, programe online care îi vor ajuta să se încadreze în câmpul muncii mai ușor după ce își ispășesc pedeapsa, ceea ce duce la o probabilitate mai mică să revină în penitenciar.

This article aims to share experience and good practice on the use of Information Technology in vocational training for people in detention. The deprivation of a person's liberty should not violate his or her fundamental rights, which can lead to a total degradation of his or her personality. One of these fundamental rights is the right to education. The use of new teaching-learning methods with the use of modern information technologies will generate a more efficient and productive learning of the subject matter by the staff of the prison administration system. In this article it is described at the moment what the level of education is and what are the possibilities to remedy and improve the conditions in which prisoners could study and even get a job while being infringed on their right to freedom. Thus, successful training through the use of modern information technologies will make it easier for them to complete studies, courses, online programmes that will help them to enter the labour market more easily after serving their sentence, leading to a lower probability of returning to prison.

Cuvinte-cheie
tehnologii informaţionale, educaţie, sistem penitenciar,

information technologies, education, penitentiary system