Familia factor cu impact decisiv în dezvoltarea comportamentului prosocial la elevii de vârstă școlară mică
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
96 0
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.3.013+316.356.2 (1)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2106)
Structură socială. Societatea ca sistem social (1011)
SM ISO690:2012
BEȘU, Ana-Maria. Familia factor cu impact decisiv în dezvoltarea comportamentului prosocial la elevii de vârstă școlară mică. In: Familia – factor existențial de promovare a valorilor etern-umane, Ed. 3, 12 mai 2023, Chișinău. Chișinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2023, Ediția 3, pp. 190-199.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Familia – factor existențial de promovare a valorilor etern-umane
Ediția 3, 2023
Conferința "Familia – factor existențial de promovare a valorilor etern-umane"
3, Chișinău, Moldova, 12 mai 2023

Familia factor cu impact decisiv în dezvoltarea comportamentului prosocial la elevii de vârstă școlară mică

CZU: 373.3.013+316.356.2

Pag. 190-199

Beșu Ana-Maria
 
Liceul Tehnologic „Dimitrie Leonida” Piatra Neamț
 
 
Disponibil în IBN: 3 mai 2024


Rezumat

Familia este un factor crucial în dezvoltarea compor-tamentului prosocial la copiii de vârstă școlară mică. Prin modelarea, comunicarea și consolidarea părinților, copiii învață să adopte valori și comportamente prosociale, cum ar fi bunătatea, empatia și cooperarea, care sunt esențiale pentru bunăstarea lor socială și emoțională. Acest ar-ticol analizează rolul familiei în promovarea comportamentului proso-cial la copiii de vârstă școlară, subliniind importanța căldurii părinților, a receptivității și a sprijinului în promovarea rezultatelor pozitive. În plus, trece în revistă cercetările contemporane privind intervențiile ba-zate pe familie care vizează îmbunătățirea comportamentului prosoci-al la copii și discută implicații practice pentru părinți, educatori și fac-tori de decizie politică.

The family is a crucial factor in the development of pro-social behavior in young school-aged children. Through parental mo-deling, communication, and reinforcement, children learn to adopt pro-social values and behaviors, such as kindness, empathy, and cooperati-on, that are essential to their social and emotional well-being. This arti-cle examines the role of the family in promoting prosocial behavior in school-aged children, emphasizing the importance of parental warmth, responsiveness, and support in promoting positive outcomes. In additi-on, it reviews contemporary research on family-based interventions ai-med at improving prosocial behavior in children and discusses practical implications for parents, educators, and policy makers.

Cuvinte-cheie
familie, comportament prosocial, elevi de vârstă şcolară mică, modelare parentală, comunicare, recompensare,

family, prosocial behavior, young school students, parental modeling, communication, reward