Educația estetică în familie: cultivarea copilului prin intermediul tezaurului muzeal
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
242 0
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.015:069.12 (1)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4064)
Muzee. Expoziții permanente (509)
SM ISO690:2012
FILIPSKI, Tatiana. Educația estetică în familie: cultivarea copilului prin intermediul tezaurului muzeal. In: Familia – factor existențial de promovare a valorilor etern-umane, Ed. 3, 12 mai 2023, Chișinău. Chișinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2023, Ediția 3, pp. 121-128.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Familia – factor existențial de promovare a valorilor etern-umane
Ediția 3, 2023
Conferința "Familia – factor existențial de promovare a valorilor etern-umane"
3, Chișinău, Moldova, 12 mai 2023

Educația estetică în familie: cultivarea copilului prin intermediul tezaurului muzeal

CZU: 37.015:069.12

Pag. 121-128

Filipski Tatiana
 
Universitatea Tehnică a Moldovei
 
 
Disponibil în IBN: 3 mai 2024


Rezumat

Articolul reprezintă un studiu teoretico-practic, care reflectă importanța și necesitatea valorificării tezaurului muzeal în educația estetică a familiei și cultivarea copilului. Sunt expuse și analizate succint unele viziuni ale cercetătorilor cu privire la aspectele pedagogice ale educației estetice și ale educației muzeale, focusate pe cultivarea copiilor prin tezaurul muzeal în cadrul familiei și a instituțiilor de învățământ. Este argumentată cunoașterea și aplicarea în spațiul muzeal a teoriilor învățării menite să eficientizeze educația estetică în familie și să cultive copilul prin intermediul tezaurului muzeal. Totodată, sunt stabilite strategiile operaționale ce ar armoniza resursele, posibilitățile și abilitățile muzeale în contextul realizării cultivării copilului în cadrul familiei și a instituțiilor de învățământ; oferite condiții de optimizare a cultivării interesului copilului pentru tezaurul muzeal; concluzii și recomandări.

The article represents a theoretical-practical study, which reflects the importance and necessity of the museum treasure in the aesthetic education of the family and the cultivation of the child. In the paper, researchers’ views on the pedagogical aspects of aesthetic education and museum education, focused on the cultivation of children through the museum treasure in the family and educational institutions, are presented and briefly analyzed. The knowledge and application in the museum space of the learning theories aimed at making the aesthetic education in the family more efficient and cultivating the child through the museum treasure is argued. Additionally, operational strategies are established that would harmonize museum resources, possibilities and 122abilities in the context of achieving the cultivation of the child within the family and educational institutions; provided conditions to optimize the cultivation of the child’s interest in the museum treasure; conclusions and recommendations.

Cuvinte-cheie
educaţie estetică, educaţie muzeală, tezaur muzeal, familie, spațiu muzeal, teorii ale învățării,

aesthetic education, museum education, museum treasure, family, museum space, learning