Rolul gândirii științifice în menținerea familiei armonioase
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
127 0
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.922.72+316.356.2 (2)
Psihologie (3510)
Structură socială. Societatea ca sistem social (1015)
SM ISO690:2012
SANDULEAC, Sergiu. Rolul gândirii științifice în menținerea familiei armonioase. In: Familia – factor existențial de promovare a valorilor etern-umane, Ed. 3, 12 mai 2023, Chișinău. Chișinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2023, Ediția 3, pp. 62-70.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Familia – factor existențial de promovare a valorilor etern-umane
Ediția 3, 2023
Conferința "Familia – factor existențial de promovare a valorilor etern-umane"
3, Chișinău, Moldova, 12 mai 2023

Rolul gândirii științifice în menținerea familiei armonioase

CZU: 159.922.72+316.356.2

Pag. 62-70

Sanduleac Sergiu
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 3 mai 2024


Rezumat

În articolul de față sunt analizate perspectivele de dezvoltare a gândiri științifice la copii de timpuriu ca premisă pentru menținerea unei familii armonioase. Sunt analizate diverse definiții cu privire la gândirea științifică și familia armonioasă. Este valorificat rolul analizei tranzacționale în medierea relației dintre potențialul de acțiune al gândirii științifice și eficiența în plan de asigurare a unui context familial armonios. Sunt expuse idei cu privire la modelul de configurare a interrelației dintre gândirea științifică și rolul acesteia în menținerea armoniei.

In this article, we analyze the prospects of developing scientific thinking in young children as a prerequisite for maintaining a harmonious family. We examine various definitions pertaining to scientific thinking and its connection to a harmonious family. Additionally, we delve into the role of transactional analysis in mediating the relationship between the potential of scientific thinking and its effectiveness in creating a harmonious family environment. Furthermore, we present ideas regarding a configuration model that illustrates the interplay between scientific thinking and its role in fostering harmony.

Cuvinte-cheie
gândire ştiinţifică, familie, armonie, preşcolari, alfabetizare ştiinţifică, analfabetism funcțional,

scientific thinking, family, harmony, preschoolers, scientific literacy, functional illiteracy