Articolul precedent |
Articolul urmator |
37 0 |
SM ISO690:2012 CRISTEA-ENACHE, Daniel. Poemele Anei Blandiana din grupajul din revista „Amfiteatru” (1984). cum le citim și le interpretăm azi? In: Abordări psiho-pedagogice, lingvistico-literare, istorice și didactice în științele educației, Ed. 4, 20 decembrie 2023, Cahul. Cahul: Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, 2024, Ediţia 4, pp. 7-12. ISBN 978-9975-88-120-3. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Abordări psiho-pedagogice, lingvistico-literare, istorice și didactice în științele educației Ediţia 4, 2024 |
||||||
Conferința "Abordări psiho-pedagogice, lingvistico-literare, istorice și didactice în științele educației" 4, Cahul, Moldova, 20 decembrie 2023 | ||||||
|
||||||
Pag. 7-12 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Articolul propune o analiză — din unghiul receptării — a poemelor publicate de Ana Blandiana în revista „Amfiteatru” în 1984. Epoca în care au fost scrise și cea în care cititorul tânăr de azi le citește diferă într-un mod fundamental, sub raport ideologic. Nu este o diferență între o ideologie și alta, confruntate electoral în pluralismul democratic, ci una între totalitarismul unei ideologii unice și democrația unor opțiuni ideologice diferite. Prin urmare, asupra textelor în discuție se exercită o presiune, pe trei paliere ale diferențierii între cititorul de ieri și cel de azi: un palier cultural, unul ideologic și unul istoric. Pentru a înțelege și a interpreta poemele Anei Blandiana din revista „Amfiteatru” din 1984, cititorul tânăr de astăzi, născut și format după căderea comunismului în Uniunea Sovietică și în Europa de Est, trebuie să aibă cunoștințe și competențe de cod cultural, de lectură ideologică și de context istoric. |
||||||
Cuvinte-cheie Ana Blandiana, generația 60, poezie, receptare, codificare, Ana Blandiana, The ‘60’s Generation, poetry, critical reception, encoding |
||||||
|