Articolul precedent |
Articolul urmator |
51 1 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-26 20:19 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
005.32:02:004 (1) |
Activități manageriale (437) |
Biblioteconomie (694) |
Știința și tehnologia calculatoarelor. Calculatoare. Procesarea datelor (4259) |
SM ISO690:2012 CANȚÎR, Lilia. Reziliența bibliotecarului: abilități și competențe cheie pentru a face față cu succes schimbării în mediul informațional. In: Teoria și practica administrării publice, Ed. 27, 19 mai 2023, Chişinău. Chişinău: Centrul Editorial-Poligrafic al USM, 2023, Ediția 27, pp. 269-275. ISBN 978-9975-62-698-9. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Teoria și practica administrării publice Ediția 27, 2023 |
||||||
Conferința "Teoria și practica administrației publice" 27, Chişinău, Moldova, 19 mai 2023 | ||||||
|
||||||
CZU: 005.32:02:004 | ||||||
Pag. 269-275 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The article emphasizes skills such as adaptability, the ability to make decisions and act promptly, technology and continuous learning skills, communication and collaboration skills, the ability to solve problems and manage conflict, empathy and connection with library users. The article provides concrete examples of the application of these skills and competencies, such as implementing new technologies and automation solutions, developing educational and cultural programs, collaborating with institutions for other libraries to access information and services, and managing crises and emergency situations. Finally, the author emphasizes the importance of continuing to develop these key skills and competencies to ensure that librarians can successfully meet future challenges and provide quality service to library users. |
||||||
Cuvinte-cheie resilience, skills, empathy, crisis management, technology skills, crisis management, communication and collaboration |
||||||
|