Reziliența bibliotecarului: abilități și competențe cheie pentru a face față cu succes schimbării în mediul informațional
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
51 1
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-26 20:19
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
005.32:02:004 (1)
Activități manageriale (437)
Biblioteconomie (694)
Știința și tehnologia calculatoarelor. Calculatoare. Procesarea datelor (4259)
SM ISO690:2012
CANȚÎR, Lilia. Reziliența bibliotecarului: abilități și competențe cheie pentru a face față cu succes schimbării în mediul informațional. In: Teoria și practica administrării publice, Ed. 27, 19 mai 2023, Chişinău. Chişinău: Centrul Editorial-Poligrafic al USM, 2023, Ediția 27, pp. 269-275. ISBN 978-9975-62-698-9.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Teoria și practica administrării publice
Ediția 27, 2023
Conferința "Teoria și practica administrației publice"
27, Chişinău, Moldova, 19 mai 2023

Reziliența bibliotecarului: abilități și competențe cheie pentru a face față cu succes schimbării în mediul informațional

Librarian resilience: key skills and competencies to successfully cope with change in the information environment

CZU: 005.32:02:004

Pag. 269-275

Canțîr Lilia
 
Biblioteca Municipală „B.P.Hasdeu“
 
 
Disponibil în IBN: 3 mai 2024


Rezumat

The article emphasizes skills such as adaptability, the ability to make decisions and act promptly, technology and continuous learning skills, communication and collaboration skills, the ability to solve problems and manage conflict, empathy and connection with library users. The article provides concrete examples of the application of these skills and competencies, such as implementing new technologies and automation solutions, developing educational and cultural programs, collaborating with institutions for other libraries to access information and services, and managing crises and emergency situations. Finally, the author emphasizes the importance of continuing to develop these key skills and competencies to ensure that librarians can successfully meet future challenges and provide quality service to library users.

Cuvinte-cheie
resilience, skills, empathy, crisis management, technology skills, crisis management, communication and collaboration