Noi abordări curriculare din perspectiva educației moderne
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
103 0
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.2.022 (1)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2120)
SM ISO690:2012
DOBRIN, Mihaela. Noi abordări curriculare din perspectiva educației moderne. In: Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice, 1 ianuarie 2023, Chişinău. Chișinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2023, pp. 85-89. ISBN 978-9975-46-849-7.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice 2023
Conferința "Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice"
Chişinău, Moldova, 1 ianuarie 2023

Noi abordări curriculare din perspectiva educației moderne

CZU: 373.2.022

Pag. 85-89

Dobrin Mihaela
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 2 mai 2024


Rezumat

Abordarea Reggio Emilia a avut o evoluție semnificativă, de la activități distincte care erau specifice cadrului didactic și, respectiv, elevului, fiecare având propriul rol, la un proces complex, în care se întrepătrund cele două componente. Experiența educațională Reggio pune accent pe participarea directă a copilului la dobândirea de cunoștiințe, formarea competențelor și a autonomiei, folosind strategii de învățare originale. Curriculum național este foarte general, astfel încât educatoarea are posibilitatea de a-și realiza unul original, în colaborare cu părinții. Întreg demersul se bazează pe o pedagogie a libertății. Experiența educațională Reggio Emilia promovează proiectarea în grup, împărtășită de toți partenerii implicați, cu respectarea contextului cultural creat de tradițiile locale, istorie, persoane.

The Reggio Emilia approach had a significant evolution, from distinct activities that werw specific to the teaching staff and, respectively, the student, each having its own role, to a complex process, in which the two components intertwine. The Reggio educational experience emphasizes the direct participation of the child in the acquisition of knowledge, the formation of skills and autonomy, using original learning strategies. The national curriculum has the oportunity to create an original one, in collaboration with parents. The entire approach is based on a pedagogy of freedom. The Reggio Emilia educational experience promotes group desig, shared by all parteners involved, respecting the cultural context created by local traditions, history, people.

Cuvinte-cheie
curriculum, schimbare, educaţie, aplicare,

curriculum, change, education, application