Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.018.43:004 (57) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4061) |
Știința și tehnologia calculatoarelor. Calculatoare. Procesarea datelor (4267) |
![]() GOROBEȚ, Evelina, CAUȘAN, Anatoli. Corelarea competențelor transversale la învățământul online. In: Educaţia din perspectiva conceptului Clasa Viitorului, Ed. 4, 3-4 noiembrie 2023, Chisinau. Chişinău: CEP UPSC, 2023, Ediția 4, pp. 198-207. ISBN 978-9975-46-865-7. DOI: https://doi.org/10.46727/c.cv-2023.p199-207 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Educaţia din perspectiva conceptului Clasa Viitorului Ediția 4, 2023 |
||||||
Conferința "Educația din perspectiva conceptului Clasa Viitorului" 4, Chisinau, Moldova, 3-4 noiembrie 2023 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.46727/c.cv-2023.p199-207 | ||||||
CZU: 37.018.43:004 | ||||||
Pag. 198-207 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
Peisajul societal în evoluție rapidă în care trăim, împreună cu transformările globale profunde la care am asistat în ultimul deceniu, au dat naștere unor noi paradigme educaționale. Aceste paradigme, la rândul lor, răspund la cerințele și exigențele sporite ale pieței muncii și la adaptabilitatea sistemelor educaționale. În această nouă realitate, competențele și cunoștințele se extind dincolo de limitele unor profesii specifice, dând naștere unui accent imperativ pe cultivarea unui grad ridicat de competențe transversale în cadrul cadrelor educaționale contemporane. Competențele transversale cuprind competențe care nu sunt legate în mod intrinsec de o anumită vocație, sarcină, disciplină academică sau domeniu de cunoștințe. Mai degrabă, acestea sunt aptitudini care pot fi utilizate într-un spectru larg de contexte și medii de lucru. Relevanța lor afirmă că aceste competențe sunt din ce în ce mai solicitate, echipându-i pe cursanți să navigheze cu abilitate în schimbări și să ducă o viață productivă și cu scop. Problema specifică explorată în acest articol se învârte în jurul corelației dintre aplicarea competențelor transversale, imperativă pentru progresul accelerat al sistemelor educaționale, și feedback-ul solicitat de la elevii și educatorii implicați în activități de învățare online. Această cercetare se străduiește să scruteze interacțiunea complexă dintre dezvoltarea competențelor transversale și tărâmul virtual al educației. Pornind de la o analiză amplă a literaturii relevante, o prezentare cuprinzătoare a procesului subliniază importanța capitală a competențelor transversale în susținerea unui proces educațional eficient și orientat spre un scop anume în cadrul domeniului online. |
||||||
Cuvinte-cheie Educație Online, urgență de biosecuritate, dezvoltarea competenţelor, online education, biosecurity emergency, Skills Development |
||||||
|