Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
![]() ȘOREA, Ionuț, URZICA, Andrei, STOLERIU, Cristian Constantin, ROMANESCU, Gheorghe. Modelarea zgomotului urban generat de traficul rutier în zona centrală a municipiului Vaslui. In: Sisteme Informaționale Geografice, Ed. 24, 5-6 octombrie 2018, Iași. Iași : GIS and Remote Sensing, 2018, Ediția 24, pp. 21-22. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Sisteme Informaționale Geografice Ediția 24, 2018 |
||||||
Simpozionul "Sisteme Informaționale Geografice" 24, Iași, Romania, 5-6 octombrie 2018 | ||||||
|
||||||
Pag. 21-22 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
Zgomotul ambiental a devenit în ultimii ani o problemă de mediu intens dezbătută la nivel european, atât cu privire la efectele sale asupra sănătății cetățenilor, cât și la modul în care poate fi redus de către administrațiile locale. La nivelul Uniunii Europene, Directiva 2002/49/CE reprezintă actul normativ care oferă indicații Statelor Membre asupra modului în care se poate modela zgomotul ambiental având ca sursă traficul rutier din aglomerările urbane, traficul feroviar, aerian din vecinătatea aeroporturilor, zgomotul din zonele industriale și cel generat pe drumurile din afara orașelor. Lucrarea de față urmărește prezentarea unei metode de modelare a zgomotului rutier folosind instrumentul GIS open-source opeNoise v. 1.0. – plugin integrat în QGIS Brighton 2.6.1. Zona studiată este reprezentată de porțiunea centrală a municipiului Vaslui, delimitată de Bd. Traian, Str. Ștefan cel Mare, Str. Alecu Donici, Str. Nicolae Iorga și Str. Victoriei. Pentru crearea hărților strategice de zgomot pe baza cărora se vor putea identifica zonele cu nivel ridicat de zgomot s-au integrat în plugin-ul de cartografiere acustică date de ordin spațial precum geometria rețelei stradale sau cea a clădirilor. Aceste două layere au avut de asemenea atribuite informații privitoare la factorii care influențează nivelurile de zgomot, dar și la modul de propagare a acestuia. Metoda interimară de calcul folosită pentru generarea indicatorilor de zgomot Lzi-searănoapte și Lnoapte a fost cea recomandată de Directiva 2002/49/CE și anume metoda națională franceză de calcul NMPB Routes-96. Ca orice cercetare din domeniul geografiei, prezenta lucrare deține la rândul ei un capitol dedicat cadrului natural. În contextul în care tema centrală este reprezentată de zgomotul rutier, cadrul natural este studiat în corelație cu factorii care influențează nivelurile de zgomot. În ultimul capitol sunt prezentate rezultatele modelării punânduse accent pe zonele de conflict în raport cu valorile maxime admise în legislație, estimarea efectivului populației afectate de aceste niveluri, dar și măsuri punctuale de reducere a acestora. De asemenea sunt prezentate și câteva elemente potențial corective ale metodologiei de lucru impusă de plugin-ul opeNoise în încercarea de a crește acuratețea modelării în ansamblu. |
||||||
Cuvinte-cheie zgomot ambiental, Trafic rutier, hartă strategică de zgomot, hartă de conflict, Sisteme Informaționale Geografice, metoda interimară de calculc NMPB Routes-96, environmental noise, road traffic, strategic noise map, conflict map, Geographic Information Systems, NMPB Routes-96 interim computation method |
||||||
|