Utilizarea metodelor activ-paricipative ȋn cadrul orelor de limba și literatura romȃnă
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
57 0
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.016:[811.135.1+821.135.1] (8)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4060)
Limbi romanice balcanice (Limba română) (1470)
Literatură romanică balcanică (Literatură română) (2125)
SM ISO690:2012
COMORAȘU, Aura. Utilizarea metodelor activ-paricipative ȋn cadrul orelor de limba și literatura romȃnă . In: Cercetarea pedagogică: exigențe contemporane și perspective de dezvoltare, 3-4 noiembrie 2023, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2023, Ediția 1-a, pp. 210-212. ISBN 978-9975-46-867-1 (PDF). DOI: https://doi.org/10.46727/c.03-04-11-2023.p209-211
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Cercetarea pedagogică: exigențe contemporane și perspective de dezvoltare
Ediția 1-a, 2023
Conferința "Cercetarea pedagogică: exigențe contemporane și perspective de dezvoltare"
Chişinău, Moldova, 3-4 noiembrie 2023

Utilizarea metodelor activ-paricipative ȋn cadrul orelor de limba și literatura romȃnă

The use of active-participative methods in the framework of romanian language and literature lessons

DOI:https://doi.org/10.46727/c.03-04-11-2023.p209-211
CZU: 37.016:[811.135.1+821.135.1]

Pag. 210-212

Comorașu Aura
 
Școala Gimnazială Sascut, județul Bacău
 
 
Disponibil în IBN: 15 aprilie 2024


Rezumat

Student-centered learning methods make lessons interesting, help students to make judgments of substance and foundations, support students in understanding the contents to be able to apply them in real life. Among the methods that activate teaching-learning are also those through which students work productively with each other, develop collaboration skills and mutual help. They can have an extraordinary impact on students due to their names, playful character and offer learning alternatives with "plug" for children. In order to develop critical thinking in students, we must use, above all, some active-participative, creative strategies. These should not be separated from the traditional ones, they mark a higher level in the spiral of modernization of didactic strategies.

Cuvinte-cheie
Methods, active-participative, didactic strategies