Specificul pregătirii științifico-metodice a cadrelor didactice pentru implementarea inovațiilor pedagogice
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
74 1
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-18 21:10
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.126 (128)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2634)
SM ISO690:2012
ŞOVA, Tatiana, BALAN, Aurelia. Specificul pregătirii științifico-metodice a cadrelor didactice pentru implementarea inovațiilor pedagogice. In: Cercetarea pedagogică: exigențe contemporane și perspective de dezvoltare, 3-4 noiembrie 2023, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2023, Ediția 1-a, pp. 60-68. ISBN 978-9975-46-867-1 (PDF). DOI: https://doi.org/10.46727/c.03-04-11-2023.p59-67
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Cercetarea pedagogică: exigențe contemporane și perspective de dezvoltare
Ediția 1-a, 2023
Conferința "Cercetarea pedagogică: exigențe contemporane și perspective de dezvoltare"
Chişinău, Moldova, 3-4 noiembrie 2023

Specificul pregătirii științifico-metodice a cadrelor didactice pentru implementarea inovațiilor pedagogice

The specificity of the scientific and methodical preparation of teaching staff for the implementation of pedagogical innovations

DOI:https://doi.org/10.46727/c.03-04-11-2023.p59-67
CZU: 378.126

Pag. 60-68

Şova Tatiana1, Balan Aurelia2
 
1 Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi,
2 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 9 aprilie 2024


Rezumat

The article delves into theoretical and practical aspects concerning the imperative of scientifically and methodically preparing educators for the implementation of pedagogical innovations. It articulates compelling arguments grounded in the provisions of national and international normative acts, validating the significance of transferring pedagogical innovations into the modern educational landscape. This transfer is deemed crucial in light of the swift evolution of society, as well as informational and educational technologies. The primary objective of sessions aimed at cultivating the competence for transferring pedagogical innovations is fundamentally to elevate the quality of education, foster resilience to change, and kindle motivation for the effective implementation of these innovations.

Cuvinte-cheie
innovation, pedagogical innovation, transfer of pedagogical innovations, scientific and methodical preparation, competence in transferring pedagogical innovations