Articolul precedent |
Articolul urmator |
74 1 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-18 21:10 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
378.126 (128) |
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2634) |
SM ISO690:2012 ŞOVA, Tatiana, BALAN, Aurelia. Specificul pregătirii științifico-metodice a cadrelor didactice pentru implementarea inovațiilor pedagogice. In: Cercetarea pedagogică: exigențe contemporane și perspective de dezvoltare, 3-4 noiembrie 2023, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2023, Ediția 1-a, pp. 60-68. ISBN 978-9975-46-867-1 (PDF). DOI: https://doi.org/10.46727/c.03-04-11-2023.p59-67 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Cercetarea pedagogică: exigențe contemporane și perspective de dezvoltare Ediția 1-a, 2023 |
||||||
Conferința "Cercetarea pedagogică: exigențe contemporane și perspective de dezvoltare" Chişinău, Moldova, 3-4 noiembrie 2023 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.46727/c.03-04-11-2023.p59-67 | ||||||
CZU: 378.126 | ||||||
Pag. 60-68 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The article delves into theoretical and practical aspects concerning the imperative of scientifically and methodically preparing educators for the implementation of pedagogical innovations. It articulates compelling arguments grounded in the provisions of national and international normative acts, validating the significance of transferring pedagogical innovations into the modern educational landscape. This transfer is deemed crucial in light of the swift evolution of society, as well as informational and educational technologies. The primary objective of sessions aimed at cultivating the competence for transferring pedagogical innovations is fundamentally to elevate the quality of education, foster resilience to change, and kindle motivation for the effective implementation of these innovations. |
||||||
Cuvinte-cheie innovation, pedagogical innovation, transfer of pedagogical innovations, scientific and methodical preparation, competence in transferring pedagogical innovations |
||||||
|