Phubbing phenomenon: contemporary discourse in the digital world and social responsibility of marketing
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
92 3
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-11 06:22
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
316.624:004.382.745:303.4 (1)
Psihologie socială (993)
Construcția calculatoarelor. Hardware (31)
Metode ale științelor sociale (176)
SM ISO690:2012
ZAVALII, Tatiana, ZHALINSKA, Irina. Phubbing phenomenon: contemporary discourse in the digital world and social responsibility of marketing. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe economice și ale comunicării), 2023, nr. 11(02), pp. 3-15. ISSN 2587-4446. DOI: https://doi.org/10.59295/sum2(11)2023_01
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe economice și ale comunicării)
Numărul 11(02) / 2023 / ISSN 2587-4446 /ISSNe 2587-4454

Phubbing phenomenon: contemporary discourse in the digital world and social responsibility of marketing

Fenomenul phubbing: discursul contemporan în lumea digitală și responsabilitatea socială a marketingului

DOI:https://doi.org/10.59295/sum2(11)2023_01
CZU: 316.624:004.382.745:303.4

Pag. 3-15

Zavalii Tatiana, Zhalinska Irina
 
Zhytomyr State Technological University
 
 
Disponibil în IBN: 4 aprilie 2024


Rezumat

The modern digital world, along with many opportunities, raises a significant number of challenges. One of them is the emergence of the phubbing phenomenon as a manifestation of users’ dependence on smartphones and constant distractions on social networks. In this regard, the problem of forming ethical behavior while social interaction in both the digital world and live communication arises. The article has investigated the peculiarities of the phubbing phenomenon and its influence on social interactions in terms of strengthening the social responsibility of marketing activities on the part of smartphone industry companies. The emergence of the phubbing phenomenon and the term for its designation has been examined. It has been demonstrated that the problems of ethical behavior during live communication have become more relevant due to the growth of the number of mobile phone users. Definitions of phubbing, generated by modern means of Artificial Intelligence, i.e. Midjourney Neural Network and ChatGPT, as well as connections between the phubbing phenomenon and marketing have been given. The main types of phubbing and the terminological apparatus of phubbing, which are highlighted in scientific papers for the time being, have been summarized. The use of Google Digital Tools, i.e. Google Trends, has enabled analyzing the popularity of the term ,,phubbing” in the world and in Ukraine. A survey of students of Zhytomyr Polytechnic State University (Ukraine) was conducted in order to determine the attitude of Generation Z towards the behavior related to phubbing. Examples of drawing attention to the problem of phubbing have been given. It has been demonstrated that the active position of smartphone industry companies regarding the formation of ethical behavior in a hybrid environment is relevant for a number of reasons. Development and implementation of company policy regarding social responsibility can be done through marketing activity of smartphone industry companies.

Lumea digitală contemporană, cu multitudinea sa de oportunități, aduce în același timp numeroase provocări. Printre acestea se numără și emergența fenomenului de ,,phubbing”, o manifestare a dependenței de smartphone-uri și a distragerii atenției prin rețelele sociale. Această situație pune în lumină necesitatea adoptării unui comportament etic, atât în mediul digital, cât și în interacțiunile față în față. Articolul de față explorează specificitățile phubbing-ului și impactul său asupra interacțiunilor sociale, subliniind importanța responsabilității sociale în activitățile de marketing ale companiilor din industria telefoniei mobile. A fost analizată emergența phubbing-ului și etimologia termenului. S-a constatat că problemele comportamentului etic în timpul comunicării directe sunt tot mai relevante odată cu creșterea numărului utilizatorilor de smartphone-uri. Articolul prezintă definiții ale phubbing-ului formulate de sisteme moderne de inteligență artificială, inclusiv Midjourney Neural Network și ChatGPT, evidențiind legăturile dintre phubbing și marketing. De asemenea, sunt sintetizate principalele forme ale phubbing-ului și terminologia specifică, așa cum sunt ele reflectate în literatura de specialitate până în prezent. Exploatarea instrumentelor digitale oferite de Google, precum Google Trends, a facilitat analiza gradului de popularitate a termenului ,,phubbing” atât la nivel global, cât și în Ucraina. Un sondaj efectuat printre studenții Universității Politehnice de Stat din Zhytomyr, Ucraina, a avut ca scop identificarea percepțiilor generației Z legate de fenomenul phubbing. Studiul a inclus exemple concludente care arată interesul crescut față de problema phubbing-ului. Rezultatele au evidențiat importanța unei abordări active din partea companiilor din industria smartphone-urilor în promovarea unui comportament etic într-un mediu hibrid, digital și real. S-a subliniat că elaborarea și implementarea unei politici de responsabilitate socială prin intermediul strategiilor de marketing ale companiilor din acest sector reprezintă un pas esențial în conștientizarea și combaterea efectelor negative ale phubbing-ului.

Cuvinte-cheie
phubbing, smartphone, social interaction, live communication, ethical behavior, social responsibility, marketing,

phubbing, smartphone, interacţiune socială, comunicare live, comportament etic, responsabilitate socială, marketing