Asumarea responsabilității și dezvoltarea atitudinii nonconflictuale –oportunități în prevenirea bullyingului
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
89 2
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-01 01:42
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.015.3+159.922.7+316.6 (2)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3960)
Psihologie (3424)
Psihologie socială (984)
SM ISO690:2012
ŢĂRNĂ, Ecaterina. Asumarea responsabilității și dezvoltarea atitudinii nonconflictuale –oportunități în prevenirea bullyingului . In: Practici integrative pentru prevenirea și combaterea fenomenului de bullying în organizațiile școlare - 2024, 16 februarie 2024, Buzău. Buzău: Mini Print, 2024, pp. 34-41. ISBN 978-630-6637-04-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Practici integrative pentru prevenirea și combaterea fenomenului de bullying în organizațiile școlare - 2024 2024
Simpozionul "Practici integrative pentru prevenirea și combaterea fenomenului de bullying în organizațiile școlare"
Buzău, Moldova, 16 februarie 2024

Asumarea responsabilității și dezvoltarea atitudinii nonconflictuale –oportunități în prevenirea bullyingului

Assuming responsibility and developing a non-conflict attitude –opportunities in bullying prevention

CZU: 37.015.3+159.922.7+316.6

Pag. 34-41

Ţărnă Ecaterina
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 25 martie 2024


Rezumat

Prezentul articol conține idei despre asumarea responsabilității și dezvoltarea atitudinii nonconflictuale ca posibile oportunități pentru prevenirea bullyingului. Credem că mecanismele de a preveni și combate fenomenul bullying presupun responsabilitate, atitudini nonconflictuale, strategii de intervenții ferme, dar prudente, o contribuție sporită de implicare profesională, având șanse de a prevedea consecințe greu de evaluat în planul echilibrului psihic al persoanelor implicate. Bullyingul în mediul școlar nu apare brusc. După cum vom relata în acest articol, rolul comunității universitare este de a forma profesioniști cu simț critic constructiv, cu capacitatea de a înțelege și răspunde adecvat diverselor provocări sociale și conflicte distructive, dezvoltând atitudinea nonconflictuală, gândirea pozitivă, judecata necondiționată și responsabilitatea asumată etc.

This article contains ideas about taking responsibility and developing non-confrontational attitude as possible opportunities for bullying prevention. We believe that the mechanisms to prevent and combat the bullying phenomenon assume responsibility, non-conflictual attitudes, strategies of firm but prudent interventions, an increased contribution of professional involvement, having chances to foresee consequences that are difficult to evaluate in terms of the mental balance of the people involved. Bullying in the school environment does not appear suddenly. As we will report in this article, the role of the university community is to form professionals with a constructive critical sense, with the ability to understand and adequately respond to various social challenges and destructive conflicts, developing non-conflictual attitude, positive thinking, unconditional judgment and assumed responsibility.