Cunoașterea și recunoașterea fenomenului de bullying în școală – o condiție esențială pentru securitatea psihologică a copiilor (studiu privind percepția asupra fenomenului de bullying în școală)
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
155 21
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-15 19:56
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.9.072.4:373.064.3 (1)
Psihologie (3511)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2120)
SM ISO690:2012
BERCARU, Nicoleta. Cunoașterea și recunoașterea fenomenului de bullying în școală – o condiție esențială pentru securitatea psihologică a copiilor (studiu privind percepția asupra fenomenului de bullying în școală) . In: Securitatea psihologică la copii în perioadă de criză, 22 iunie 2023, Chişinău. Chişinău: CEP UPSC, 2023, pp. 153-165. ISBN 978-9975-46-824-4.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Securitatea psihologică la copii în perioadă de criză 2023
Conferința "Securitatea psihologică la copii în perioadă de criză"
Chişinău, Moldova, 22 iunie 2023

Cunoașterea și recunoașterea fenomenului de bullying în școală – o condiție esențială pentru securitatea psihologică a copiilor (studiu privind percepția asupra fenomenului de bullying în școală)

Knowing and recognizing the phenomenon of bullying in school – an essential condition for the psychological security of children (study on the perception of the phenomenon of bullying in school)

CZU: 159.9.072.4:373.064.3

Pag. 153-165

Bercaru Nicoleta
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 31 ianuarie 2024


Rezumat

Bullying-ul în școli este o problemă sistemică ce afectează toate școlile din România și nu numai. Conform unui studiu oferit de Fundația Salvați copiii, în doar cele 10 minute de pauză la școală, 1 din 4 copii din școlile românești este victimă a bullying-ului, în mod repetat. La nivel european, România se situează pe locul 3 în clasamentul celor 42 de țări în care a fost investigat fenomenul, potrivit unul raport al Organizației Mondiale a Sănătății (OMS), cu 17% dintre copiii de 11 ani care au recunoscut că au agresat alți elevi cel puțin de trei ori în luna anterioară, procentajul celor de 13, respectiv 15 ani, fiind de 23%. Cele mai noi date procesate la nivelul Ministerului Educației Naționale (MEN) pentru anul școlar 2014-2015 vorbesc despre 18.783 de cazuri de violență la nivel național. Conform aceluiași studiu, 3 din 10 copii sunt excluși din grupul de colegi, 3 din 10 copii sunt amenințați cu bătaia sau lovirea de către colegi și 1 din 4 copii a fost umilit în fața colegilor. Studiul de față îți propune identificarea nivelului de conștientizare a fenomenului de bulliyng intre elevi, a gradului de agresivitate la elevii din ani terminali , clasele a IV-a si a VIIIa, identificarea principalelor manifestări ale elevilor în fața conștientizării/ confruntării fenomenului de bulliyng dar și identificarea nivelului nevoii de intervenție integrată școalăfamilie-copil, in fata fenomenului de bulliyng.

Bullying in schools is a systemic problem that affects all schools in Romania and beyond. According to a study provided by the Save the Children Foundation, in just the 10 minutes of break at school, 1 in 4 children in Romanian schools is a victim of bullying, repeatedly. At European level, Romania ranks 3rd in the ranking of the 42 countries where the phenomenon was investigated, according to a report by the World Health Organization (WHO), with 17% of 11- year-olds who admitted to assaulting other students at least three times in the previous month, the percentage of those of 13, respectively 15 years, being 23%. The latest data processed at the level of the Ministry of National Education (MEN) for the school year 2014-2015 speaks of 18,783 cases of violence nationwide. According to the same study, 3 out of 10 children are excluded from the peer group, 3 out of 10 children are threatened with beating or hitting by their peers and 1 in 4 children were humiliated in front of their peers. The present study proposes you to identify the level of awareness of the phenomenon of bulliyng between students, of the degree of aggressiveness in the students from the final years, the IV-th and VIII-th grades, the identification of the main manifestations of the students in front of the awareness / confrontation of the bulliyng phenomenon, but also the identification of the level of the need for integrated school-family-child intervention, in front of the bulliyng phenomenon.

Cuvinte-cheie
bullying, bullying în școală, victimă, agresiune, conştientizare,

bullying, bullying in school, victim, aggression, awareness