Articolul precedent |
Articolul urmator |
155 21 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-15 19:56 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
159.9.072.4:373.064.3 (1) |
Psihologie (3511) |
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2120) |
SM ISO690:2012 BERCARU, Nicoleta. Cunoașterea și recunoașterea fenomenului de bullying în școală – o condiție esențială pentru securitatea psihologică a copiilor (studiu privind percepția asupra fenomenului de bullying în școală) . In: Securitatea psihologică la copii în perioadă de criză, 22 iunie 2023, Chişinău. Chişinău: CEP UPSC, 2023, pp. 153-165. ISBN 978-9975-46-824-4. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Securitatea psihologică la copii în perioadă de criză 2023 | ||||||
Conferința "Securitatea psihologică la copii în perioadă de criză" Chişinău, Moldova, 22 iunie 2023 | ||||||
|
||||||
CZU: 159.9.072.4:373.064.3 | ||||||
Pag. 153-165 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Bullying-ul în școli este o problemă sistemică ce afectează toate școlile din România și nu numai. Conform unui studiu oferit de Fundația Salvați copiii, în doar cele 10 minute de pauză la școală, 1 din 4 copii din școlile românești este victimă a bullying-ului, în mod repetat. La nivel european, România se situează pe locul 3 în clasamentul celor 42 de țări în care a fost investigat fenomenul, potrivit unul raport al Organizației Mondiale a Sănătății (OMS), cu 17% dintre copiii de 11 ani care au recunoscut că au agresat alți elevi cel puțin de trei ori în luna anterioară, procentajul celor de 13, respectiv 15 ani, fiind de 23%. Cele mai noi date procesate la nivelul Ministerului Educației Naționale (MEN) pentru anul școlar 2014-2015 vorbesc despre 18.783 de cazuri de violență la nivel național. Conform aceluiași studiu, 3 din 10 copii sunt excluși din grupul de colegi, 3 din 10 copii sunt amenințați cu bătaia sau lovirea de către colegi și 1 din 4 copii a fost umilit în fața colegilor. Studiul de față îți propune identificarea nivelului de conștientizare a fenomenului de bulliyng intre elevi, a gradului de agresivitate la elevii din ani terminali , clasele a IV-a si a VIIIa, identificarea principalelor manifestări ale elevilor în fața conștientizării/ confruntării fenomenului de bulliyng dar și identificarea nivelului nevoii de intervenție integrată școalăfamilie-copil, in fata fenomenului de bulliyng. |
||||||
Cuvinte-cheie bullying, bullying în școală, victimă, agresiune, conştientizare, bullying, bullying in school, victim, aggression, awareness |
||||||
|