Articolul precedent |
Articolul urmator |
123 3 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-20 15:52 |
SM ISO690:2012 NEGRESCU, Elena, PESCHIN, Anatolie. Rolul mărcilor comerciale în activitatea de marketing a farmaciei comunitare. In: Cercetarea în biomedicină și sănătate: calitate, excelență și performanță, Ed. 1, 18-20 octombrie 2023, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: 2023, p. 673. ISSN 2345-1476. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Cercetarea în biomedicină și sănătate: calitate, excelență și performanță 2023 | ||||||
Conferința "Cercetarea în biomedicină și sănătate: calitate, excelență și performanță" 1, Chişinău, Moldova, 18-20 octombrie 2023 | ||||||
|
||||||
Pag. 673-673 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Introducere. Astăzi în literatura despre management și marketing, conceptele de „brand”, „branding”, „brand value” sunt folosite în raport cu sfera de circulație a medicamentelor. Relevanța subiectului „brand” se datorează faptului că creșterea gamei de medicamente de pe piață dictează nevoia companiilor farmaceutice de a utiliza strategii speciale de marketing. Una dintre strategiile eficiente de a crește cererea pentru un produs prin diferențierea acestuia de analogi este branding – procesul de creare a unui brand. Scopul lucrarii. Analiza particularităților poziționării mărcilor de medicamente pe piața farmaceutică autohtonă, din punctul de vedere al abordărilor utilizate în marketing pe baza: - proprietăților speciale ale produsului sau beneficiilor din utilizarea acestora; − „preț – calitate”; - circumstanțe specifice de utilizare a bunurilor; − grupa anatomo-terapeuticochimică; − opoziția față de alte bunuri; - diferențierea după țara de origine. Material și metode. O căutare sistematică a literaturii efectuate pe National Library of Medicine, Medline, PubMed și Embase. S-a căutat în bazele de date Medline, PubMed și Science Direct, inclusiv în listele de referințe ale lucrărilor relevante din 1980 până în 2022, folosind Cuvinte-cheie. S-a analizat Nomenclatorul de Stat al medicamentelor. Rezultat. În opinia analizei, formată pe baza rezultatelor studiului, Brandul este o marca comerciala promovata, cunoscuta pe scara larga, iar nu orice marca comerciala este un Brand. O marcă comerciala este o piață, un concept oficial, în timp ce un brand există doar în mintea consumatorilor. În ultimii 7 ani (din 2015 până în 2022), ponderea medicamentelor fără marcă pe piața farmaceutică internă a scăzut de la 23% la 19% în termeni monetari și de la 57% la 46% în termeni reali. Concluzii. Astăzi, nivelul de încredere în farmaciile publice/comunitare este mai mare pentru medicamentele de brand cu denumire comercială, așa cum era acum zeci de ani, când brandingul era încă la început. Dezvoltarea în continuare a tehnologiilor de branding de medicamente necesită cercetări sociologice de specialitate și prognozarea dezvoltării brand-urilor. |
||||||
Cuvinte-cheie brand, trademark, branding, Medicamente, piața farmaceutică., brand, trade mark, branding, medicinal products, pharmaceutical products. |
||||||
|