Dimensiunile psiho-pedagogice ale profesionalismului cadrului didactic
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
114 1
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-29 13:07
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.015:37.011.31 (1)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4041)
SM ISO690:2012
OVCERENCO, Nadejda. Dimensiunile psiho-pedagogice ale profesionalismului cadrului didactic. In: Educația în contextul provocărilor societale: paradigme, inovații, transfer tehnologic, 17 noiembrie 2023, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2023, pp. 141-147. ISBN 978-9975-46-822-0. DOI: https://doi.org/10.46727/c.17-11-2023.p141-147
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educația în contextul provocărilor societale: paradigme, inovații, transfer tehnologic 2023
Conferința "Educația în contextul provocărilor societale: paradigme, inovații, transfer tehnologic"
Chişinău, Moldova, 17 noiembrie 2023

Dimensiunile psiho-pedagogice ale profesionalismului cadrului didactic

DOI:https://doi.org/10.46727/c.17-11-2023.p141-147
CZU: 37.015:37.011.31

Pag. 141-147

Ovcerenco Nadejda
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 19 ianuarie 2024


Rezumat

În articol este prezentată analiza dimensiunilor psihopedagogice ale profesionalismului cadrului didactic. Potrivit autorului, profesionalismul cadrului didactic se evidențiază în cea mai mare parte prin competența sa de a construi structura de bază a interacțiunii profesor-elev, de a rezista paradoxurilor interacțiuni și de a echilibra efectele ei atât pentru fiecare student în parte, cât și pentru fiecare cadru didactic.

The article presents the analysis of the psycho-pedagogical dimensions of the professionalism of the university teaching staff. According to the author, the professionalism of a university pedagogue is highlighted for the most part by his competence to build the basic structure of the teacher-student interaction, to resist paradoxes and to balance the effects of this interaction both for each individual student and for every university teaching staff.

Cuvinte-cheie
professionalism, cadru didactic, dimensiune psiho-pedagogică,

professionalism, teaching staff, psycho-pedagogical dimension