Articolul precedent |
Articolul urmator |
215 3 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-03 16:26 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
338.48 (567) |
Turism (547) |
SM ISO690:2012 MIRON, Viorel, MIRON, Marina. Local partnerships and prospects of their transformation into tourist destination management organizations in Republic of Moldova. In: Universitas Europaea: spre o societate a cunoașterii prin europenizare și globalizare, 16-19 octombrie 2023, Chişinău. Chişinău: Universitatea Liberă Internațională din Moldova, 2023, pp. 160-166. ISBN 978-9975-3603-7-1. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Universitas Europaea: spre o societate a cunoașterii prin europenizare și globalizare 2023 | ||||||
Conferința "Universitas Europaea: spre o societate a cunoaşterii prin europenizare şi globalizare" Chişinău, Moldova, 16-19 octombrie 2023 | ||||||
|
||||||
CZU: 338.48 | ||||||
Pag. 160-166 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Câteva alternative de asociere la nivel teritorial din Republica Moldova sunt apropiate de conceptul de agregare a actorilor în cadrul OMD. Ele sunt cunoscute fie datorită acțiunilor și proiectelor turistice incluse în diverse strategii de dezvoltare, fie grație consolidării actorilor din turism la nivel de destinație, fie datorită existenței unor programe de sprijin financiar pentru rețelele de beneficiari ai turismului rural. Avantajele și limitările unor forme asociative existente sunt prezentate pentru: organizarea administrativ-teritorială existentă (APL I și II), asociații de cooperare intercomunitară, asociații de APL de nivel I în crearea parcurilor naționale, grupuri de acțiuni locale, asociații de tip cluster, parteneriate și alianțe naturale între producători și furnizori, parteneriate în cadrul proiectelor de grant, Camera de Comerț și Industrie, Patronatul în turism, asociații și grupuri de producători pentru anumite produse, alte asociații binevole sau business-cluburi existente. Este rațional ca toate aceste forme alternative de asociații să participe la inițiativele de specializare în OMD-uri locale. Totuși, o analiză atentă a legislației specifice ne sugerează că cele mai bune rezultate pot fi obținute prin promovarea unor forme noi de asociere, cum ar fi OMD-urile locale, regionale și naționale, create de la zero. În realitățile actuale, modelul optim ar fi repartizarea OMD-urilor pe teritoriul țării ar fi: 1 OMD național, care ar coopera cu Autoritatea centrală pentru turism, cu oportunitatea de a-i fi delegate anumite competențe, dar fără a dubla funcțiile; 5 OMD regionale, care vor fi formate din două sau mai multe OMD locale și vor fi subordonate OMD național; cca. 30 OMD locale, care, din punct de vedere geografic, pot coincide cu diviziunea administrativă actuală a raioanelor. |
||||||
Cuvinte-cheie turism intern, destinații turistice, parteneriate locale, organizații de management al destinațiilor, produse turistice, administrarea atracțiilor turistice, domestic tourism, tourist destinations, local partnerships, destination management organizations, tourism products, tourist attraction management |
||||||
|