Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
109 0 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.02 (1345) |
Probleme generale de didactică și metodică (1233) |
SM ISO690:2012 ZAHIU, Mariana-Denisa. Evoluții istorice în didactica generală și didactica specialității. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2023, nr. 5-6(141-142), pp. 26-30. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.10397738 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | ||||||
Numărul 5-6(141-142) / 2023 / ISSN 1810-6455 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.10397738 | ||||||
CZU: 37.02 | ||||||
Pag. 26-30 | ||||||
|
||||||
Rezumat | ||||||
Articolul analizează evoluția istorică a didacticii generale și a didacticii specialității (cu deschidere spre didactica matematicii în învățământul general, obligatoriu) în epoca modernă și postmodernă (contemporană). Vom rezuma rezultatele cercetării noastre asupra epocii premoderne (Comenius) și moderne timpurii (Herbart) și vom analiza progresul înregistrat în epoca postmodernă ca urmare a contribuției aduse de modelul constructivist structuralist-genetic elaborat de Jean Piaget. |
||||||
Cuvinte-cheie cercetare istorică, didactica generală, didactica specialității, metode active, modelul constructivist structuralistgenetic, stadiile dezvoltării psihice, historical research, general didactics, teaching of speciality, active model, structuralist-genetic, constructivist model, the stages of psychic development |
||||||
|