Evoluții istorice în didactica generală și didactica specialității
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
109 0
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.02 (1345)
Probleme generale de didactică și metodică (1233)
SM ISO690:2012
ZAHIU, Mariana-Denisa. Evoluții istorice în didactica generală și didactica specialității. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2023, nr. 5-6(141-142), pp. 26-30. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.10397738
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 5-6(141-142) / 2023 / ISSN 1810-6455

Evoluții istorice în didactica generală și didactica specialității

Historical Developments in General Didactics and Subject Didactics

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.10397738
CZU: 37.02

Pag. 26-30

Zahiu Mariana-Denisa
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 27 decembrie 2023


Rezumat

Articolul analizează evoluția istorică a didacticii generale și a didacticii specialității (cu deschidere spre didactica matematicii în învățământul general, obligatoriu) în epoca modernă și postmodernă (contemporană). Vom rezuma rezultatele cercetării noastre asupra epocii premoderne (Comenius) și moderne timpurii (Herbart) și vom analiza progresul înregistrat în epoca postmodernă ca urmare a contribuției aduse de modelul constructivist structuralist-genetic elaborat de Jean Piaget.

Our article analyses the historical evolution of general didactics and subject didactics (with an opening towards the didactics of mathematics in compulsory general education) in the modern and postmodern (contemporary) era. To this end, we shall summarize our research results on the pre-modern (Comenius) and early modern (Herbart) eras and will particularly analyze the progress registered in the postmodern era as a result of the contribution made by the structuralist-genetic constructivist model developed by Jean Piaget.

Cuvinte-cheie
cercetare istorică, didactica generală, didactica specialității, metode active, modelul constructivist structuralistgenetic, stadiile dezvoltării psihice,

historical research, general didactics, teaching of speciality, active model, structuralist-genetic, constructivist model, the stages of psychic development