Use of “flipped classroom” technology in EFL teaching
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
102 1
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-20 08:23
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.022:81`243 (1)
Probleme generale de didactică și metodică (1233)
Lingvistică. Limbi (5113)
SM ISO690:2012
YAKUBBAYEV, Murodulla, MUSTAEVA, Elena. Use of “flipped classroom” technology in EFL teaching. In: Noi tendinţe în predarea limbajelor de specialitate în contextul racordării învăţământului: la cerințele pieței muncii, Ed. 6, 28-29 aprilie 2023, Chişinău. Chişinău: Universitatea de Stat din Moldova, 2023, Ediția 6, pp. 296-304. ISBN 978-9975-62-568-5 (PDF). DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.10083519
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Noi tendinţe în predarea limbajelor de specialitate în contextul racordării învăţământului
Ediția 6, 2023
Conferința "Noi tendinţe în predarea limbajelor de specialitate în contextul racordării învățămîntului la cerințele pieței muncii"
6, Chişinău, Moldova, 28-29 aprilie 2023

Use of “flipped classroom” technology in EFL teaching

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.10083519
CZU: 37.022:81`243

Pag. 296-304

Yakubbayev Murodulla, Mustaeva Elena
 
State Institute of Foreign Language
 
 
Disponibil în IBN: 22 decembrie 2023


Rezumat

The flipped classroom, as a fundamental component of blended learning, is rapidly gaining popularity among researchers and educators. The inverted classroom technology suggests a learning process arrangement in which classroom activities and homework swap positions. The authors report the outcomes of their experience with flipped classroom in the language classroom. The study found that using the mentioned technology in the learning process boosts student motivation and improves academic performance.

Cuvinte-cheie
Flipped classroom technology, blended learning, e-learning environment, classroom activities, language learning