Particularităţile artistice ale regiei lui Alexandru Grecu din ultimul deceniu al secolului XX
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
135 1
Ultima descărcare din IBN:
2023-12-17 17:06
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
792.027:071.2”XX” (1)
Teatru. Artă scenică. Reprezentații teatrale (524)
ȘTIINȚĂ ȘI CUNOȘTINȚE. ORGANIZARE. ȘTIINȚA CALCULATOARELOR. INFORMARE. DOCUMENTARE. BIBLIOLOGIE. INSTITUȚII. PUBLICAȚII (10453)
SM ISO690:2012
KOROLIOVA, Elfrida. Particularităţile artistice ale regiei lui Alexandru Grecu din ultimul deceniu al secolului XX. In: Arta , 2023, vol. 32, nr. 2(AAV), pp. 45-51. ISSN 2345-1181. DOI: https://doi.org/10.52603/arta.2023.32-2.07
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Arta
Volumul 32, Numărul 2(AAV) / 2023 / ISSN 2345-1181 /ISSNe 2537-6136

Particularităţile artistice ale regiei lui Alexandru Grecu din ultimul deceniu al secolului XX

The artistic peculiarities of Alexandru Grecu’s direction from the last decade of the 20th century

DOI:https://doi.org/10.52603/arta.2023.32-2.07
CZU: 792.027:071.2”XX”

Pag. 45-51

Koroliova Elfrida
 
Institutul Patrimoniului Cultural
 
 
Disponibil în IBN: 12 decembrie 2023


Rezumat

Articolul oferă o analiză succintă a procesului de devenire artistică a personalităţii creatoare a lui Alexandru Grecu şi de manifestare a particularităţilor sale regizorale distincte în spectacolele: Ce e viaţa omului, Moţoc, Hercule, Unde mergem, domnilor?, Triunghiul păcatului, Moliere, Căsătorie cu de-a sila, Ciuleandra, Care-s sălbaticii?, Metamorfozele I, Metamorfozele II, S.R.L. Moldovanul, Maestrul şi Margarita. Examinând particularităţile regiei lui Alexandru Grecu, autorul relevă mesajul artistic care identifică interconexiunea şi interdependenţa vieţii publice şi a fiecărui individ într-o lume în schimbare rapidă. În articol se subliniază faptul că, fiind o componentă relevantă a culturii artistice din era postmodernismului, spectacolele lui Alexandru Grecu, ca fenomen sociocultural distinct, dezvăluie prin prisma unei acţiuni teatrale multidimensionale esenţa fenomenelor vieţii sociale, întemeindu-şi demersul artistic pe materialul dramatic, interpretarea scenică a acestuia, situaţia şi momentul în care se produce creaţia scenică.

The article provides a brief analysis of the process of the artistic development of Alexandru Grecu’s creative personality and the manifestation of his distinct directorial peculiarities in the performances: Ce e viaţa omului/ What is the life of a man, Moţoc, Hercules, Unde mergem, domnilor?/Where are we going, gentlemen?, Triunghiul păcatului/The triangle of sin, Moliere, Căsătorie cu de-a sila/Forced Marriage, Ciuleandra, Care-s sălbaticii?/ Who are the savages?, Metamorphoses I, Metamorphoses II, S.R.L, The Moldovan, the Master and Margarita. Examining the peculiarities of Alexandru Grecu’s direction, the author reveals the artistic message that identifies the interconnection and interdependence of public life and of each individual in a rapidly changing world. The article emphasizes the fact that, being a relevant component of the artistic culture of the era of postmodernism, the performances of Alexandru Grecu, as a distinct sociocultural phenomenon, reveal through the prism of a multidimensional theatrical action the essence of the phenomena of social life, basing its artistic approach on the dramatic material, its stage interpretation, the situation and the moment in which the stage creation is produced.

Cuvinte-cheie
personalitate creativă, particularităţi regizorale, spectacol, interpretare scenică, material dramatic,

creative personality, directorial peculiarities, performance, stage interpretation, dramatic material