Developing interest in learning through interdisciplinaryness in primary class students
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
108 1
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-14 20:08
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.3.015.3 (61)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2104)
SM ISO690:2012
AVRAM, Alina Ionela. Dezvoltarea interesului pentru învățare prin interdisciplinaritate la elevii claselor primare. In: Educația artistică în contemporaneitate: realizări, provocări, perspective, Ed. Ediția 2, 1 noiembrie 2023, Bălți. Bălți: 2023, Ediția 2, pp. 43-46.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educația artistică în contemporaneitate: realizări, provocări, perspective
Ediția 2, 2023
Conferința "Educația artistică în contemporaneitate: realizări, provocări, perspective"
Ediția 2, Bălți, Moldova, 1 noiembrie 2023

Developing interest in learning through interdisciplinaryness in primary class students

Dezvoltarea interesului pentru învățare prin interdisciplinaritate la elevii claselor primare

CZU: 373.3.015.3

Pag. 43-46

Avram Alina Ionela
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 7 decembrie 2023


Rezumat

Young school-age students love to explore and discover, with an innate curiosity. When the exploration they do gives them a sense of happiness and curiosity is satisfied, the desire to feel these feelings will lead them to continue discovering new things. Under the given conditions, the dependence on the adult begins to decrease gradually, and the parent/guardian/teacher can intervene when it is observed that the student loses interest in the activity in question, either because it becomes boring, or because there are obstacles in achieving the proposed objectives. The most important thing for an increased interest in the instructive-educational act is the emotions expe-rienced by the students. It is good for the adult to have a positive attitude and help him discover that learning new things is fun.

Cuvinte-cheie
interest in learning, cognitive interest, personality, intellectual acti-vity, positive attitude