Articolul precedent |
Articolul urmator |
108 1 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-14 20:08 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
373.3.015.3 (61) |
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2104) |
SM ISO690:2012 AVRAM, Alina Ionela. Dezvoltarea interesului pentru învățare prin interdisciplinaritate la elevii claselor primare. In: Educația artistică în contemporaneitate: realizări, provocări, perspective, Ed. Ediția 2, 1 noiembrie 2023, Bălți. Bălți: 2023, Ediția 2, pp. 43-46. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Educația artistică în contemporaneitate: realizări, provocări, perspective Ediția 2, 2023 |
||||||
Conferința "Educația artistică în contemporaneitate: realizări, provocări, perspective" Ediția 2, Bălți, Moldova, 1 noiembrie 2023 | ||||||
|
||||||
CZU: 373.3.015.3 | ||||||
Pag. 43-46 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Young school-age students love to explore and discover, with an innate curiosity. When the exploration they do gives them a sense of happiness and curiosity is satisfied, the desire to feel these feelings will lead them to continue discovering new things. Under the given conditions, the dependence on the adult begins to decrease gradually, and the parent/guardian/teacher can intervene when it is observed that the student loses interest in the activity in question, either because it becomes boring, or because there are obstacles in achieving the proposed objectives. The most important thing for an increased interest in the instructive-educational act is the emotions expe-rienced by the students. It is good for the adult to have a positive attitude and help him discover that learning new things is fun. |
||||||
Cuvinte-cheie interest in learning, cognitive interest, personality, intellectual acti-vity, positive attitude |
||||||
|