Nonformal educational-artistic management: realities and perspectives
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
133 2
Ultima descărcare din IBN:
2023-12-24 17:20
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.036 (251)
Educație (14782)
SM ISO690:2012
COSUMOV, Marina, BUDECI, Lilia. Managementul educațional-artistic nonformal: realități și perspective. In: Educația artistică în contemporaneitate: realizări, provocări, perspective, Ed. Ediția 2, 1 noiembrie 2023, Bălți. Bălți: 2023, Ediția 2, pp. 29-32.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educația artistică în contemporaneitate: realizări, provocări, perspective
Ediția 2, 2023
Conferința "Educația artistică în contemporaneitate: realizări, provocări, perspective"
Ediția 2, Bălți, Moldova, 1 noiembrie 2023

Nonformal educational-artistic management: realities and perspectives

Managementul educațional-artistic nonformal: realități și perspective

CZU: 37.036

Pag. 29-32

Cosumov Marina1, Budeci Lilia2
 
1 Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi,
2 Școala de Arte, Glodeni
 
 
Disponibil în IBN: 7 decembrie 2023


Rezumat

Extracurricular artistic education and training (non-formal) represents an educational system (subsystem) and performs the same general functions as formal education, but in a specific form, assuming some complementary, extended and contextual functions. At the same time, the characteristics and specifics of this system also generate its managerial framework. The way in which the management of education and extracurricular artistic education performs its functions, as well as the way in which the relationship between managers and teachers, between teachers and parents/students is built will condition the creation of the organizational models of this system.

Cuvinte-cheie
non-formal educational-artistic management, managerial framework, organizational models