Primul Atlas geografic școlar digital al Republicii Moldova: elaborarea structurii
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
198 13
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-12 22:50
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
912.44:004 (1)
Reprezentări prin mijloace neliterare, netextuale ale unei regiuni (50)
Știința și tehnologia calculatoarelor. Calculatoare. Procesarea datelor (4233)
SM ISO690:2012
CHIRIAC, Ioana. Primul Atlas geografic școlar digital al Republicii Moldova: elaborarea structurii . In: Revista de Ştiinţă, Inovare, Cultură şi Artă „Akademos”, 2023, nr. 3(70), pp. 147-154. ISSN 1857-0461. DOI: https://doi.org/10.52673/18570461.23.3-70.14
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista de Ştiinţă, Inovare, Cultură şi Artă „Akademos”
Numărul 3(70) / 2023 / ISSN 1857-0461 /ISSNe 2587-3687

Primul Atlas geografic școlar digital al Republicii Moldova: elaborarea structurii

THe first digital school geographic Atlas of Republic of Moldova: the elaboration of the structure

DOI:https://doi.org/10.52673/18570461.23.3-70.14
CZU: 912.44:004

Pag. 147-154

Chiriac Ioana
 
Universitatea Tehnică a Moldovei
 
 
Disponibil în IBN: 5 decembrie 2023


Rezumat

This article provides a summary of the National Curriculum in Geography and its objectives regarding the content of the first Digital School Atlas of the Republic of Moldova for secondary education currently under development. Special attention is paid to determination and classification of cartographic objects from the Curriculum. Based on the study, the planning and completion of an appropriate spatial database was carried out. In the last part of the article, the project of the Digital Atlas of the Republic of Moldova is presented, which can be used in the educational system of the Republic of Moldova.

Articolul de față prezintă sinteza Curriculumului Național la Geografie și obiectivele acestuia raportate la conținutul primului Atlas școlar digital al Republicii Moldova pentru învățământul secundar în curs de elaborare. O atenție deosebită este acordată determinării și clasificării obiectelor cartografice din Curriculum. Pe baza studiului s-a realizat planificarea și completarea unei baze de date spațiale corespunzătoare. În ultima parte a articolului este prezentat proiectul Atlasului digital al Republicii Moldova, care poate fi utilizat în sistemul educațional național.

Cuvinte-cheie
Geographic Information Systems, ArcGIS specialized software, school geographic atlas, thematic map, digital map, Database, National Curriculum in Geography,

Sisteme Informaționale Geografice, softul specializat ArcGIS, atlas geografic școlar, hartă tematică, hartă digitală, baza de date, Curriculumul Național la Geografie