Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
107 0 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.091 (482) |
Organizarea instruirii (533) |
SM ISO690:2012 POGOLŞA, Lilia, PERLIMAN, Victoria. Dinamica provocărilor societale asupra profesiei didactice. In: Univers Pedagogic, 2023, nr. 2(78), pp. 18-22. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.52387/1811-5470.2023.2.03 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Univers Pedagogic | |||||||
Numărul 2(78) / 2023 / ISSN 1811-5470 | |||||||
|
|||||||
DOI:https://doi.org/10.52387/1811-5470.2023.2.03 | |||||||
CZU: 37.091 | |||||||
Pag. 18-22 | |||||||
|
|||||||
Rezumat | |||||||
Articolul de față reflectă o analiză a conceptului de provocare, care semnifică situație dificilă dar incitantă, punând la încercare calitățile, priceperea, îndemânarea cuiva. Astfel, am analizat accepțiunile unor autori care au expus o viziune distinctă asupra provocărilor societale cu care se confruntă cadrele didactice în prezent. Scopul cercetării constă în identificarea, analizarea și ameliorarea celor mai actuale provocări în educație și formare, stipulate în documentele naționale și internaționale, ce impun cadrului didactic posedarea, la cel mai înalt nivel, a competențelor profesionale, precum și soluționării precaute și rapide a tuturor incertitudinilor privind profesia pedagogică, contribuind la ameliorarea profesionalismului și la dezvoltarea continuă a carierei profesionale. |
|||||||
Cuvinte-cheie dinamică, provocări societale, profesie didactică, formare profesională continuă, profesionalizare, dinamics, societal challenges, didactic profession, continuous professional training, professionalization |
|||||||
|