Dinamica provocărilor societale asupra profesiei didactice
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
107 0
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.091 (482)
Organizarea instruirii (533)
SM ISO690:2012
POGOLŞA, Lilia, PERLIMAN, Victoria. Dinamica provocărilor societale asupra profesiei didactice. In: Univers Pedagogic, 2023, nr. 2(78), pp. 18-22. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.52387/1811-5470.2023.2.03
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 2(78) / 2023 / ISSN 1811-5470

Dinamica provocărilor societale asupra profesiei didactice

The dinamics of societal challenges on the didactic profession

DOI:https://doi.org/10.52387/1811-5470.2023.2.03
CZU: 37.091

Pag. 18-22

Pogolşa Lilia, Perliman Victoria
 
Institutul de Cercetare, Inovare și Transfer Tehnologic, UPSC
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 24 noiembrie 2023


Rezumat

Articolul de față reflectă o analiză a conceptului de provocare, care semnifică situație dificilă dar incitantă, punând la încercare calitățile, priceperea, îndemânarea cuiva. Astfel, am analizat accepțiunile unor autori care au expus o viziune distinctă asupra provocărilor societale cu care se confruntă cadrele didactice în prezent. Scopul cercetării constă în identificarea, analizarea și ameliorarea celor mai actuale provocări în educație și formare, stipulate în documentele naționale și internaționale, ce impun cadrului didactic posedarea, la cel mai înalt nivel, a competențelor profesionale, precum și soluționării precaute și rapide a tuturor incertitudinilor privind profesia pedagogică, contribuind la ameliorarea profesionalismului și la dezvoltarea continuă a carierei profesionale.

This article reflects an analysis of the concept of challenge, which means a difficult but exciting situation, testing one’s qualities and skill. Thus, we have analyzed the meanings of some authors who set out a distinct vision of the societal challenges that teachers currently face. The purpose of the research is to identify, analyze and improve the most current challenges in education and training, stipulated in national and international documents, which require the teacher to possess, at the highest level, professional skills, as well as the cautious and rapid resolution of all uncertainties regarding the pedagogical profession, contributing to the improvement of professionalism and the continuous development of the professional career.

Cuvinte-cheie
dinamică, provocări societale, profesie didactică, formare profesională continuă, profesionalizare,

dinamics, societal challenges, didactic profession, continuous professional training, professionalization