Rolul filosofiei în formarea competențelor – cheie (transversale) formate în sistemul educațional din Republica Moldova
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
144 9
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-03 11:44
SM ISO690:2012
INGLIS, Iulia. Rolul filosofiei în formarea competențelor – cheie (transversale) formate în sistemul educațional din Republica Moldova . In: Filosofia și perspectiva umană:: materialele Conferinţei Ştiinţifice consacrată Zilei Mondiale a Filosofiei, 17 noiembrie 2022, Chişinău. Chişinău: Institutul de Istorie, 2022, pp. 129-135. ISBN 978-9975-3334-2-9.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Filosofia și perspectiva umană: 2022
Conferința "Filosofia și perspectiva umană: materialele Conferinței Științifice consacrate Zilei Mondiale a Filosofiei"
Chişinău, Moldova, 17 noiembrie 2022

Rolul filosofiei în formarea competențelor – cheie (transversale) formate în sistemul educațional din Republica Moldova

The role of philosophy in the formation of key (transversal) competencies formed in the educational system of the Republic of Moldova


Pag. 129-135

Inglis Iulia
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 13 noiembrie 2023


Rezumat

The formation of the key (transversal) competences formed in the national educational system is a complex process, which requires the creation of effective didactic conditions and strategies on the part of the philosophy teacher, through which emphasis is placed on learning by action. Studying philosophy enables the formation of key (transversal) skills and focuses on the following values and attitudes: critical and divergent thinking; availability for dialogue and debate; curiosity and interest in learning; consistency and rigor in thought and action; awareness of personal identity, acceptance of diversity and positive valuing of differences; solidarity and taking responsibility for personal deeds.

Cuvinte-cheie
philosophy, skills, education, value, critical thinking