Aspecte conceptuale şi corelaționale ale educației vocaționale din perspectiva prevenirii dificultăților de adaptare în mediul școlar
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
105 5
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-13 16:05
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.048 (1)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2120)
SM ISO690:2012
ADĂSCĂLIŢEI, Cristian. Aspecte conceptuale şi corelaționale ale educației vocaționale din perspectiva prevenirii dificultăților de adaptare în mediul școlar. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2023, nr. 3(33), pp. 143-150. ISSN 1857-0623. DOI: https://doi.org/10.36120/2587-3636.v33i3.143-150
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei)
Numărul 3(33) / 2023 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636

Aspecte conceptuale şi corelaționale ale educației vocaționale din perspectiva prevenirii dificultăților de adaptare în mediul școlar

Conceptual and correlational aspects of vocational education from the perspective of preventing adaptation difficulties in the school environment

DOI:https://doi.org/10.36120/2587-3636.v33i3.143-150
CZU: 373.048

Pag. 143-150

Adăscăliţei Cristian
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 2 noiembrie 2023


Rezumat

Articolul conține descrierea conținutului științific al conceptelor de vocație, educație vocațională, identitate vocațională, fiind precizate și explicate principiile educației vocaționale. Descriind in extenso termenul de identitate s-a subliniat că anume din această perspectivă, este fertilă cercetarea asupra unor fenomene pe care le surprindem prin conceptul de identitate vocațională. Sunt aduse argumente ȋn favoarea Matricei de corelație vizând educația vocațională din perspectiva prevenirii dificultăților de adaptare școlară, un instrument care presupune, de asemenea, că aceasta va fi utilă elevului în viitor, în diverse contexte, asigurând dezvoltarea identității vocaționale și prevenirea dificultăților de adaptare în mediul școlar.

The article presents a comprehensive overview of the scientific content related to the concepts of vocation, vocational education, and vocational identity. It elucidates and explicates the principles of vocational education. Delving extensively into the notion of identity, it emphasizes that it is precisely from this perspective that research on phenomena captured by the vocational identity concept becomes fertile. Arguments are put forth in favor of the Correlation Matrix concerning vocational education from the perspective of preventing school adaptation difficulties. This tool assumes that it will also be beneficial for the student in the future, across various contexts, ensuring the development of vocational identity and the prevention of adaptation challenges in the school environment.

Cuvinte-cheie
Conceptual and correlational aspects of vocational education from the perspective of preventing adaptation difficulties in the school environment,

vocation, vocational education, identity, vocational identity, Correlation matrix concerning vocational education from the perspective of preventing school adaptation difficulties, preventing adaptation difficulties