Особенности социально-психологической адаптации и склонность к перфекционизму у старшеклассников
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
219 5
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-22 10:25
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.922.8+37.015.3 (10)
Psihologie (3483)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4036)
SM ISO690:2012
РАКУ, Жанна. Особенности социально-психологической адаптации и склонность к перфекционизму у старшеклассников. In: Perspectivele și Problemele Integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației, 7 iunie 2023, Cahul. Cahul: Tipografia „CentroGrafic” SRL, 2023, Vol.10, Partea II, pp. 204-209. ISSN 2587-3571.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Perspectivele și Problemele Integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației
Vol.10, Partea II, 2023
Conferința "Perspectivele și Problemele Integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației"
Cahul, Moldova, 7 iunie 2023

Особенности социально-психологической адаптации и склонность к перфекционизму у старшеклассников

The particularities of socio-psychological adaptation and tendency to perfectionism at adolescents

CZU: 159.922.8+37.015.3

Pag. 204-209

Раку Жанна
 
Молдавский Государственный Университет
 
 
Disponibil în IBN: 12 septembrie 2023


Rezumat

În articol sunt prezentate rezultatele unui studiu pilot în care au fost studiate particularitățile adaptării socio-psihologice și a tendinței spre perfecționism la adolescenți. S-a stabilit experimental că perfecționismul este tipic pentru aproximativ a șasea parte dintre subiecți, iar pentru mai bine de jumătate din ei, perfecționismul este cu orientare la sine. De asemenea, s-a constatat că aproximativ la o treime din eșantion se manifestă nivelul mediu și scăzut al ASP. În cercetare s-a constatat relația invers proporțională între perfecționism și adaptarea socio-psihologică: odată cu creșterea nivelului de perfecționism scade nivelul de adaptare socio-psihologică și invers.

The article describes the results of a pilot study of the features of socio-psychological adaptation and a tendency to perfectionism in high school students. It was experimentally established that perfectionism is typical for about a sixth of the subjects, and for more than half of the students of the lyceum classes it is characterized by a focus on oneself. It was also found that, according to the parameter of socio-psychological adaptation, about a third of the sample is characterized by medium and low levels of SPA. The study found an inverse relationship between perfectionism and socio-psychological adaptation. So, with an increase in the level of perfectionism, the level of socio-psychological adaptation decreases, and vice versa.

Cuvinte-cheie
adolescenţi, adaptare socio-psihologică, perfecționism,

high school students, social and psychological adaptation, perfectionism