The power of knowledge: how politics influenses universities, but education influenses politics
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
237 3
Ultima descărcare din IBN:
2023-09-15 09:29
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
321:35.07:371(478) (1)
Forme de organizare politică. Statele ca puteri politice (307)
Administrație publică. Conducere administrativă. Armată. Artă militară (2675)
Educație (14739)
SM ISO690:2012
MANDAJI, Elena. The power of knowledge: how politics influenses universities, but education influenses politics. In: Buletinul ştiinţific al Universităţii de Stat ”Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, Seria ”Stiinte Sociale”, 2023, nr. 1(17), pp. 7-17. ISSN 2345-1858. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.8215700
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Buletinul ştiinţific al Universităţii de Stat ”Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, Seria ”Stiinte Sociale”
Numărul 1(17) / 2023 / ISSN 2345-1858 /ISSNe 2345-1890

The power of knowledge: how politics influenses universities, but education influenses politics

Puterea cunoașterii: cum politica influențează universitățile, dar educația influențează politica

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.8215700
CZU: 321:35.07:371(478)

Pag. 7-17

Mandaji Elena
 
Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu“, Cahul
 
 
Disponibil în IBN: 7 august 2023


Rezumat

The research provides a political analysis of the interaction between power and education in Moldovan society to identify understanding of the relationship between power structures and education in the format of the state regulation system. This interaction is defined as a scientific definition and as mechanism for the practical implementation of contemporary modernization in the field of Moldovan education. This approach made it possible to form a fairly holistic view of the possible forms and methods of influence of the Moldovan authorities on the educational process in the context of a comprehensive modernization of society.

Cercetarea oferă o analiză politică a interacțiunii dintre putere și educație în societatea moldovenească pentru a identifica înțelegerea relației dintre structurile de putere și educație în formatul sistemului de reglementare de stat. Această interacțiune este definită ca o definiție științifică și ca mecanism de implementare practică a modernizării contemporane în domeniul educației moldovenești. Această abordare a permis formarea unei viziuni destul de holistice asupra formelor si metodelor posibile de influență ale autorităților moldovenești asupra procesului educațional în contextul unei modernizări cuprinzătoare a societății.

Cuvinte-cheie
power, knowledge, education, public administration and regulation, educational process,

puterea, cunoştinţe, educaţie, administrație publică și reglementare, process educaţional