Articolul precedent |
Articolul urmator |
171 0 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.016:94 (24) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4060) |
Istoria generală (531) |
SM ISO690:2012 GUJA, Veronica. Dinamica întrebare - răspuns în cadrul orelor de istorie. Intenția de soluționare a problemelor. In: Şcoala internaţională de metodologie în ştiinţele socioumane: Educație și gândire critică, 17-18 noiembrie 2022, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Moldova, 2022, Ediția a 5-a, pp. 57-58. ISBN 978-9975-159-95-1. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Şcoala internaţională de metodologie în ştiinţele socioumane Ediția a 5-a, 2022 |
||||||
Conferința "Şcoala internaţională de metodologie în ştiinţele socioumane" Chişinău, Moldova, 17-18 noiembrie 2022 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.016:94 | ||||||
Pag. 57-58 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Educația istorică, prin prisma procesului didactic, reprezintă unul din cele mai importante și foarte actuale aspecte, care contribuie la dezvoltarea unui cetățean activ și responsabil de acțiunile sale, unde învățarea este o construcție/analiză de idei. În cadrul orelor de istoria românilor și universală, elevii învață să-și construiască propria viziune, interconectând informații noi, comparându-le cu cele anterioare, le memorează prin construirea unor afirmații proprii, argumentează pașii realizați. Astfel, cadrul didactic, prin formularea întrebărilor istorice, prin oferirea unor argumente, fapte, din epocile studiate, împreună cu elevii găsesc soluții în rezolvarea unor situații-probleme. Dinamica întrebare-răspuns în cadrul orelor de istorie, contribuie la formarea/dezvoltarea competențelor și atitudinilor necesare viitorului lucrător medical/absolvent, pentru o autodezvoltare continuă și incontestabilă, încadrarea activă în viața socială și economică a acestui cetățean. Dezvoltarea gândirii critice, dezvoltarea competențelor de lucru utilizând sursele istorice, utilizând hărțile istorice, atlasul, formarea abilităților de analiză și evaluare a motivațiilor acțiunii umane, de stabilire a relației (cauză/ efect) dintre acțiunea umană și valorile unei societăți democratice, formarea mecanismelor intelectuale, stimularea asumării multiculturalității și a multiperspectivității, asigurarea intereselor și cerințelor educaționale ale elevilor în scopul dezvoltării personalității și asigurării inserției sociale într-o societate cu o continuă schimbare – sunt obiectivele urmărite de cadrul didactic în realizarea procesului educațional de calitate. Valorile, atitudinile, abilitățile și cunoștințele – fiind competențele vizate de cadrul didactic, pe parcursul a mai multor unități de învățare au un caracter transdisciplinar, ele definesc rezultatele învățării, exprimate în convingeri, experiențe și produse istorice. Astfel, un produs istoric poate reflecta o dinamică întrebări – răspunsuri, fiind completat cu metode de soluționare a problemei. |
||||||
Cuvinte-cheie educație istorică, cetăţean activ, situații-probleme, multiculturalietate, multiperspectivitate, historical education, active citizen, situation-problems, multiculturalism, multiperspective |
||||||
|