Dinamica întrebare - răspuns în cadrul orelor de istorie. Intenția de soluționare a problemelor
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
171 0
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.016:94 (24)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4060)
Istoria generală (531)
SM ISO690:2012
GUJA, Veronica. Dinamica întrebare - răspuns în cadrul orelor de istorie. Intenția de soluționare a problemelor. In: Şcoala internaţională de metodologie în ştiinţele socioumane: Educație și gândire critică, 17-18 noiembrie 2022, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Moldova, 2022, Ediția a 5-a, pp. 57-58. ISBN 978-9975-159-95-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Şcoala internaţională de metodologie în ştiinţele socioumane
Ediția a 5-a, 2022
Conferința "Şcoala internaţională de metodologie în ştiinţele socioumane"
Chişinău, Moldova, 17-18 noiembrie 2022

Dinamica întrebare - răspuns în cadrul orelor de istorie. Intenția de soluționare a problemelor

Dynamic question-answer in history classes. Problem solving intention

CZU: 37.016:94

Pag. 57-58

Guja Veronica
 
Centrul de excelenţă în medicină şi farmacie „Raisa Pacalo”
 
 
Disponibil în IBN: 24 iulie 2023


Rezumat

Educația istorică, prin prisma procesului didactic, reprezintă unul din cele mai importante și foarte actuale aspecte, care contribuie la dezvoltarea unui cetățean activ și responsabil de acțiunile sale, unde învățarea este o construcție/analiză de idei. În cadrul orelor de istoria românilor și universală, elevii învață să-și construiască propria viziune, interconectând informații noi, comparându-le cu cele anterioare, le memorează prin construirea unor afirmații proprii, argumentează pașii realizați. Astfel, cadrul didactic, prin formularea întrebărilor istorice, prin oferirea unor argumente, fapte, din epocile studiate, împreună cu elevii găsesc soluții în rezolvarea unor situații-probleme. Dinamica întrebare-răspuns în cadrul orelor de istorie, contribuie la formarea/dezvoltarea competențelor și atitudinilor necesare viitorului lucrător medical/absolvent, pentru o autodezvoltare continuă și incontestabilă, încadrarea activă în viața socială și economică a acestui cetățean. Dezvoltarea gândirii critice, dezvoltarea competențelor de lucru utilizând sursele istorice, utilizând hărțile istorice, atlasul, formarea abilităților de analiză și evaluare a motivațiilor acțiunii umane, de stabilire a relației (cauză/ efect) dintre acțiunea umană și valorile unei societăți democratice, formarea mecanismelor intelectuale, stimularea asumării multiculturalității și a multiperspectivității, asigurarea intereselor și cerințelor educaționale ale elevilor în scopul dezvoltării personalității și asigurării inserției sociale într-o societate cu o continuă schimbare – sunt obiectivele urmărite de cadrul didactic în realizarea procesului educațional de calitate. Valorile, atitudinile, abilitățile și cunoștințele – fiind competențele vizate de cadrul didactic, pe parcursul a mai multor unități de învățare au un caracter transdisciplinar, ele definesc rezultatele învățării, exprimate în convingeri, experiențe și produse istorice. Astfel, un produs istoric poate reflecta o dinamică întrebări – răspunsuri, fiind completat cu metode de soluționare a problemei.

Historical education, through the prism of the didactic process, represents one of the most important and very current aspects, which contributes to the development of an active citizen and responsible for his actions, where learning is a construction/analysis of ideas. In the Romanian and universal history classes, students learn to build their own vision, interconnecting new information, comparing it with previous ones, memorize it by building their own statements, argue the steps taken. Thus, the teaching staff, by formulating historical questions, by offering some arguments, facts, from the studied eras, together with the students find solutions in solving some situations-problems. The dynamic question-answer within the history classes contributes to the training/development of the skills and attitudes necessary for the future medical worker/graduate, for a continuous and indisputable self-development, the active inclusion in the social and economic life of this citizen. The development of critical thinking, the development of working skills using historical sources, using historical maps, the atlas, the formation of the skills to analyze and evaluate the motivations of human action, to establish the relationship (cause/effect) between human action and the values of a democratic society, the formation of intellectual mechanisms, stimulating the assumption of multiculturalism and multiperspective, ensuring the interests and educational requirements of students in order to develop personality and ensure social insertion in a society with continuous change - are the objectives pursued by the teaching staff in achieving the quality educational process. Values, attitudes, skills and knowledge - being the competences targeted by the teaching staff, during several learning units and having a transdisciplinary character, they define the learning outcomes, expressed in beliefs, experiences and historical products. Thus, a historical product can reflect a question-answer dynamic, being supplemented with problem-solving methods.

Cuvinte-cheie
educație istorică, cetăţean activ, situații-probleme, multiculturalietate, multiperspectivitate,

historical education, active citizen, situation-problems, multiculturalism, multiperspective