Articolul precedent |
Articolul urmator |
234 6 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-06-07 12:56 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.015.3 (760) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4060) |
SM ISO690:2012 GOREA, Alexandra. Cultivarea deprinderilor de gândire critică. In: Şcoala internaţională de metodologie în ştiinţele socioumane: Educație și gândire critică, 17-18 noiembrie 2022, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Moldova, 2022, Ediția a 5-a, pp. 25-27. ISBN 978-9975-159-95-1. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Şcoala internaţională de metodologie în ştiinţele socioumane Ediția a 5-a, 2022 |
||||||
Conferința "Şcoala internaţională de metodologie în ştiinţele socioumane" Chişinău, Moldova, 17-18 noiembrie 2022 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.015.3 | ||||||
Pag. 25-27 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Cultivarea deprinderilor de gândire critică presupune învăţarea de către elevi a unor exerciţii de apreciere a ideilor şi a le examina implicaţiile, cu o doză de scepticism respectuos. Însă, ceea ce se întâmplă în procesul educaţional, în majoritatea cazurilor, este că dascălii sunt în mare măsură preocupaţi de volumul materialului predat şi mai puţin de calitatea şi importanţa lui pentru elevi. Condiţii pentru învățarea gândirii critice: implicarea activă prin confruntare de idei, cooperare şi colaborare pentru găsirea soluţiilor adecvate; încurajarea elevilor să gândească independent, să speculeze, să reflecteze; convingerea elevilor că nu vor fi ridiculizaţi pentru opiniile exprimate; acceptarea diversităţii de opinii şi idei; încrederea în capacitatea fiecăruia de a gândi în mod critic; aprecierea pozitivă a gândirii critice. Strategii didactice care promovează dezvoltarea gândirii critice. Elevul: exprimă puncte de vedere proprii, realizează schimb de idei cu ceilalţi, argumentează, pune întrebări pentru a înţelege lucrurile, cooperează in realizarea sarcinilor. Profesorul: organizează şi dirijează învăţarea, facilitează şi moderează activitatea, ajută elevii să înţeleagă, acceptă şi stimulează exprimarea unor puncte de vedere diferite, este partener în învăţare. Modul de învățare: - prin apel la experienţa proprie, euristic - promovează învăţarea prin colaborare - accent pe dezvoltarea gândirii prin confruntarea cu alţii. Utilizarea metodelor ca: metoda Bulgăre de zăpadă, metoda Titluri, metoda Roata, Brainstorming, învăţarea prin cooperare, comunicarea şi gândirea de ordin superior dezvoltă la elevi capacitatea de a explica lucrurile şi oamenii care îi înconjoară; capacitatea de a deduce, de autoreglementare şi de evaluare a proceselor din societatea în care locuiesc alături de semenii lor, analiza propriu-zisă. |
||||||
Cuvinte-cheie gândire critică, procesul educațional, euristică, metoda Bulgăre de zăpadă, brainstorming, critical thinking, educational process, heuristics, Snowball method, brainstorming |
||||||
|